جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان عباس آباد برگزار شد

فرماندار شهرستان عباس آباد  در این جلسه  ضمن تبریک فرا رسیدن یکصد و یکمین سالروز بزرگداشت تاسیس سازمان ثبت احوالرا به همه زحمت کشان عرصه هویت و تابعیت در اهمیت ثبت کارت هوشمند ملی گفتند : کارت هوشمند ملی پایه سامانه خدمات دولت الکترونیکی است و یکی از مهمترین زیر ساخت های لازم برای تحقق جامعه الکترونیکی می باشد .  بر اساس قوانین مصوب سازمان ثبت احوال به عنوان یک نهاد حاکمیتی و پیشرو ، اجرای تحقق این طرح مهم ملی را بر عهده دارد. 

وی بیان کرد : کارت هوشمند ملی این فرصت را فراهم می کند تا افراد به شیوه ای امن وارد فضای دیجیتالی شده و به عنوان اصلی ترین سند شناسایی و تصدیق هویت مورد بهره برداری قرار گیرد

وی تاکید کرد :  جا ماندگان از کارت هوشمن ملی می بایست هرچه سریعتر به نقاطی که اداره ثبت احوال شهرستان عباس آباد در نظر گرفته مراجعه و در طرح ملی ثبت نام کارت هوشمند ملی ثبت نام کنند . و شایسته است همه دستگاههای اداری در این خصوص نهایت همکاری را با اداره ثبت احوال شهرستان داشته باشند که انشاالله به پوشش 100 در صدی دست یابیم.

در ادامه این جلسه  کیومرث کمری  رئیس ثبت احوال شهرستان عباس آباد در گزارشی  با بیان تاریخچه مختصری از روند شکل گیری ثبت احوال و وضعیت وقایع حیاتی در این شهرستان ، در خصوص اهمیت ثبت به موقع وقایع حیانی بیان داشت :  ثبت وقایع امری است که باید بصورت مستمر ، مداوام و همگانی تداوم داشته باشد لذا کما فی سابق از همه اعضاء شورای هماهنگی تقاضای همکاری و همراهی را داریم.

  دبیر شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان عباس آباد گفت : ایجاد هویت الکترونیکی برای افراد در محیط سایبر را سازمان ثبت احوال بر عهده دارد و این هویت ایجاد شده مرجعی است در بر گیرنده ی زیر هویت های مختلف مانند                       ( هویت شهروندی ، هویت اجتماعی ، هویت سازمانی ، هویت دیجیتالی ) که افراد بتوانند با آن از خدمات الکترونیکی استفاده کنند.

در این جلسه مقرر شد : 

- از آنجایی که ثبت وقایع حیاتی چهار گانه از الزامات قانون است مقرر شد دهیاران در اطلاع رسانی و اطلاع بخشی به شهروندان از طریق برو شور ، آموزش و غیره مساعدت نموده و ساکنان روستا را به رعایت قوانین موضوعه و مواعد مقرره تشویق و ترغیب نمایند.

- با توجه به کاهش ازدواج و افزونی طلاق مقرر شد اقدامات مساعد تشویقی و ترغیبی و فضا سازی برای ازدواج به طرق مقتضی آموزش ، کلاس های خانواده غیره از طرف دهیاران  و متولیان امر صورت گیرد.

- با توجه به تعداد اندک پزشکان رسمی جهت ثبت گواهی فوت مقرر شد جهت تسهیل در انجام کار شهروندان و خانواده های متوفی شبکه بهداشت و درمان نسبت به معرفی دو نفر از پزشکان معتمد با هماهنگی پزشکی قانونی به ثبت احوال شهرستان اقدام نماید.

- مقرر شد شورای شهرستان بویژه اعضای شورای اسلامی شهر عباس آباد در خصوص تخصیص زمین جهت احداث ساختمان اداره ثبت احوال شهرستان و سایر تقاضاهای ادارات شهرستان جهت تخصیص زمین برای سایت اداری به صدور مصوبه اقدام نمایند. و از نتیجه فرمانداری و دبیرخانه فوق را مطلع نمایند. 

- جهت  تسهیل صدور کارت هوشمند ملی 5 نقطه به قرار ذیل تعیین شد : ادارات پست عباس آباد و سلمانشهر، دفتر پیشخوان دولت آقای خردمند واقع در روستای(حمزه آباد) اسب چین ، دفتر شماره 1598 آقای اوجانی روبروی بانک مسکن و دفتر 1321 آقای شریعت نژاد روبروی مسجد جامع عباس آباد ؛ مقرر شد با هدایت و اطلاع رسانی بخشداران ، شهرداران و دهیاران ، شهروندان به مکان های مربوطه جهت ثبت نام کارت هوشمند مراجعه نمایند .

- با توجه به انتخابات پیش رو و اتمام مهلت صدور کارت هوشمند مقرر شد نقاط مشخص شده فوق الذکر و ضرورت دریافت کارت هوشمند ملی و ابطال کارت های قبلی از طریق دفاترمحترم ائمه جمعه، بخشداران ، شهرداران ،  اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا ،اصحاب رسانه و فرهنگ و ارشاد اسلامی با نصب بنر ، ابلاغ و بخشنامه به سمع و نظر شهروندان اطلاع رسانی گردد.

- مقرر شد اداره آموزش و پرورش شهرستان و دهیاران بخش های تابعه  در خصوص دانش آموزان فاقد شناسنامه و یا فاقد تابعیت مکاتبات خود را به ثبت احوال و بخشداریها اعلام نمایند . (مسئولیت مدنی  بروز هرگونه حادثه و وقایع بر عهده غفلت کنندگان این مصوبه خواهد بود )

- مقرر شد اداره ثبت احوال شهرستان تجزیه و تحلیل وقایع چهار گانه 9 ماه سال 1398 را به فرمانداری ارسال نماید تا نتایج حاصل از آن در کارگروه ها و کمیسیونهای مرتبط مورد بحث و بررسی قرار گیرد  .

 

 

 

 

 

چاپ محتويات