فارسی| En امروز : 30 مهر 1398

(( جشنواره روابط عمومی های برتر استان مازندران ))
اولین جشنواره روابط عمومی های برتر استان مازندران را با هدف پویایی و شکوفایی هرچه بیشتر هنر و دانش روابط عمومی که مردم اساس آن محسوب می شوند را برگزار می کنیم تا در سایه ره آورد این رویداد بتوانیم به اهداف ارزشمندی نظیر موارد ذیل دست یابیم.
-دستیابی به همکاری موثر و کاربردی برای ارتباط و پاسخگویی مسئولانه و مدبرانه به مردم
-شناخت خلاقیت ها و نو آوری هایی که زمینه رضایت مندی مردم را فراهم کرده است.
-ارتقاء سطح توانمندی ها و مهارت های مدیران و کارشناسان روابط عمومی
-معرفی فعالیت ها و الگوهای برترکه زمینه شناخت مردم را از عملکرد دولت فراهم کرده است.
-ایجاد فضای سالم رقابتی و نشاط سازنده در روابط عمومی های استان و تجلیل و تکریم از نیروهای کار آمد و کار بلد این عرصه.
-تاکید بر شیوه های نوین و جریان ساز در مدیریت روابط عمومی
-شناخت نارسایی ها و موانع ارتباط فراگیر با افکار عمومی
در این راستا شورای اطلاع رسانی و روابط عمومی در مازندران نخستین جشنواره روابط عمومی های برتر استان را با معیارها و محور های ذیل برگزار می کند .
شرایط شرکت در جشنواره:
1- شرکت کنندگان می توانند آثار خود را که ازآغاز شهریورماه 97 تا پایان شهریورماه 98 تولید و منتشر کرده اند به دبیر خانه جشنواره ارسال کنند.
2- ضروری است در همه بخش های جشنواره به همراه اصل اثر و نسخه های کاغذی آن، فایل لوح فشرده ( به تفکیک هر بخش یا زیر بخش یک سی دی یا دی وی دی ) آن نیز فرستاده شود.
3- هر شرکت کننده می تواند حداکثر برای هر رشته و بخش؛ یک اثر ارسال کند.
4- روابط عمومی ها باید آثارشان را در بخش های اعلام شده، به طور جدا گانه و تفکیکی تعیین نموده و برای ارزیابی ارسال نمایند. فهرست تفکیکی آثار و بخش های 10 گانه جشنواره (همراه با تعیین زیر محورهای آن) باید دقیقا در" نامه ارسال آثار و فرم های ثبت نام " ذکر شود، در غیر این صورت پذیرفته نمی شود.
در واقع آثار ارایه شده باید دارای فرم ثبت نام، عنوان بندی و فهرست شرکت در بخش های جشواره و فیش هزینه شرکت در جشنواره باشد.
5- آثار باید حداکثر تا تاریخ 15/8/98 با پست پیشتاز (سفارشی ) به دبیرخانه جشنواره ارسال گردد.
6- کلیه آثار ارسالی باید ممهور به مُهر سازمان و شناسه مشخصات باشند.
7- آثار و مستندات ارسالی، باید در واحد روابط عمومی و یا با همکاری و مدیریت روابط عمومی تولید شده باشد.
8- فرم عمومی جشنواره توسط مدیر روابط عمومی سازمان/ یا شرکت با دقت تکمیل شده و ضمن الصاق فیش واریزی به آن بایستی در پاکتی جداگانه همراه با آثار به دبیر خانه ارسال گردد.
ویژگی جشنواره:
1- آثار دریافتی در اولین جشنواره روابط عمومی های برتر استان مارندران با استاندارد ها و سنجه های مدون و مشخصی داوری می شوند. این شاخص ها معمولا با رتبه های عالی تا بسیار ضعیف و اعداد 1 تا 5 ارزیابی می شوند. در برخی از شاخص ها مانند کمیت، خلاقیت و برجستگی در کار و از امتیاز دهی عددی 1 تا 10 استفاده می شود و نهایتا، نتایج ارزیابی در هر رشته که در دو مرحله توسط داوران به ثبت رسیده است، جمع بندی و رتبه بندی مربوطه مشخص می شود. پس از پایان داوری نهایی، آثار برتر بر اساس ارزیابی های انجام شده اعلام می شود.
2- به مدیران کل و روسای سازمان ها، دستگاه ها و شرکت هایی که روابط عمومی آنها در جشنواره رتبه برتر بدست بیاورند، تندیس و لوح تقدیر مدیران حامی روابط عمومی اهدا خواهد شد.
3- متقاضیان محترم می بایست جهت شرکت در جشنواره مبلغ 5 میلیون ریال به شماره حساب 0111132448006 به نام موسسه فرهنگی هنری همیاری آیندگان واریز نموده و فیش واریزی را ضمیمه فرم عمومی جشنواره کنند.
برنامه جشنواره:
الف : بخش رقابتی
ب : بخش آموزشی
1- کارگاههای آموزشی
2- همایش تخصصی تولید محتوا
پ: نمایشگاه فعالیت خلاقانه
ت : انتشار ویژه نامه جشنواره


نحوه ارسال آثار:
ارسال آثار به نشانی دبیر خانه:
ساری، خ قارن، روبروی پارکینگ روشن، ساختمان صدرا ، موسسه همیاری آیندگان
تلفن های تماس:
٣٣٣٢٧١١١
٣٣٣٠٥٣٥٨
٠٩١١٨٥١٤٤٧١ خانم آبیان مسئول دییرخانه و روابط عمومی
پست الکترونیک:
Majmahamyari@gmail.com
ساعت مراجعه حضوری جهت تحویل مدارک:
همه روزه ٩ الی ١٢

محورهای ارزیابی آثار جشنواره روابط عمومی های برتر استان مازندران

جدول محورهای ارزیابی آثار جشنواره روابط عمومی های برتر استان مازندران

زیر محورهای جشنواره محورهای ارزیابی جشنواره ردیف
پژوهش (مرتبط با فعالیتهای روابط عمومی)

مطالعات اجتماعی شامل:

1


نظرسنجی (پروژه ها ، جشنواره ها، نمایشگاهها، گردهمایی ها، ارباب رجوع، کارکنان، خانواده کارکنان و...)
تحلیل محتوا (بریده جراید، انتقاد وپیشنهاد، سخنرانی ها و...)
تدوین برنامه سالانه برنامه ریزی شامل: 2
بروشور معرفی پروژه ها و یا گزارش عملکرد
محصولات انتشاراتی خلاقانه و نوآورانه( ایده پردازی)

انتشارات شامل:

3
کتاب مرتبط با همایش ها، جشنواره ها وفرهنگ سازی
ویژه نامه مرتبط با فعالیتهای سازمانی
پوستر
وب سایت
ارتباط الکترونیک شامل:
4

شبکه های مجازی
آثار الکترونیکی (خلاقانه وممتاز)
رسانه های دیجیتالی
مولتی مدیا
برنامه های کاربردی و پیام رسان های موبایلی
پایگاه خبری الکترونیک

تیزر
تبلیغات شامل:
تبلیغات محیطی
5
فیلم مستند(فعالیتهای سازمانی،عملکرد،پروژها ورضایتمندی مردمی)
عکس(فعالیتها ورویدادهای سالانه)وتبلیغات محیطی
انیمیشن
موشن گرافیک
برنامه های ویدیوئی کوتاه
تولید وانتشار خبر
ارتباط رسانه ای شامل:


6
برگزاری وبازتاب کنفرانس خبری
ایجاد صفحات ویژه در مطبوعات ورسانه های مجازی
تولید برنامه های عمومی در رسانه ملی
آگهی در نشریات و رپورتاژ آگهی
فرهنگ سازی درحوزه فعالیتهای سازمانی برای گاه سازی افکارعمومی فعالیتهای فرهنگی شامل:
7
فعالیت های نمایشگاهی
اردوهای فرهنگی وتورهای مرتبط سازمانی
رویدادهای درون سازمانی فرهنگی وهنری
تالیف وترجمه کتاب ومقاله در زمینه روابط عمومی ، ایده وطرح اجرایی درباره روابط عمومی و... بخش ویژه : کارشناس برتر 8
فعالیتهایی که توانسته مازندرانرا در کشور هدف شناسانده و موثرترجلوه دهد
فعالیتهای خلاقانه برای پیوند مردم با محصول ایرانی که منجر به رونق اقتصادی برای تولیدکنندگان شود دیپلماسی


ترویج کالای ایرانی 9


10

بخش اول: مطالعات اجتماعی
پژوهش (مرتبط با فعالیتهای روابط عمومی)
نظرسنجی (جشن ها، جشنواره ها،نمایشگاهها،گردهمایی ها، ارباب رجوع، کارکنان، خانواده کارکنان و...)
تحلیل محتوا (بریده جراید، انتقادات وپیشنهادات ، سخنرانی ها و...)

توضیحات:
در این محور مجموعه فعالیت هایی که به منظور جهت دهی وبهبود مستمر فعالیتهای سازمان وروابط عمومی صورت می گیرد؛ شامل:پژوهش های میدانی، نظرسنجی های انجام شده ، ومطالعات مرتبط با تحلیل محتوا در بوته ارزیابی قرار می گیرد وبه برترین های مطالعات اجتماعی، جوایز اهدا می شود .
بررسی پژوهشهای روابط عمومی ها بر حسب معیارهای ذیل است:
رعایت نکات علمی در روش تحقیق
رعایت نکات علمی در انتخاب حجم نمونه وروش نمونه گیری
تجزیه وتحلیل نتایج به دست آمده بر اساس اهداف وسوالات اساسی تحقیق
کاربردی بودن تحقیقات وارایه پیشنهادات کاربردی در سازمان
جدید بودن وداشتن اهمیت کافی موضوع در جهت اهداف سازمان
گزارش نظرسنجی از جشن ها، جشنواره ها، نمایشگاهها، گردهمایی ها، ارباب رجوع، کارکنان ، خانواده کارکنان و... که توسط روابط عمومی انجام شده است، بخشی دیگر از مطالعات اجتماعی است که مجزا از کار تحقیقی ارزیابی می شود. لذا هر روابط عمومی مجاز است حداکثر دو نمونه نظرسنجی از فعالیتهای خود را به جشنواره ارسال کند.
همچنین گزارش یک کار کیفی وخلاقانه در زمینه اجرای تحلیل محتوای اخبار رسانه ها، پیشنهادها وانتقادهای مردم ، سخنرانی مدیران ارشدو... که توسط روابط عمومی انجا شده است ودارای ساختار پژوهشی از قبیل: مقدمه ، طرح مسئله، ضرورت تحقیق، روش تحقیق و... می باشد را جهت شرکت در این بخش ارسال نماید .

بخش دوم: برنامه ریزی
تدوین برنامه سالانه
توضیحات:
یکی از زیربنایی ترین فعالیتهای روابط عمومی تدوین برنامه وبودجه سالانه است.
در سازمانهای امروزی، روابط عمومی ها پس از تحلیل وضعیت ، اولویت های کاری را مشخص ودر قلالب یک برنامه ریزی کلان وفراگیر در دوره زمانی یکساله فعالیت ها وکلیه برنامه های خود را هدایت می کنند .
در این بخش فقط برنامه سالانه روابط عمومی که برای سال 1397 تدوین شده است مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. یک برنامه سالانه شامل اهداف، ضرورت ها، تعیین اولویت ها ، رئوس برنامه ها ، نحوه اجراء بودجه بندی وزمان بندی، وهمچنین فعالیت های مدیریتی ومرتبط با مدیریت ارشد دستگاه است .
در این برنامه بایستی تمامی ابعاد فعالیتی از جمله:ارتباطات رسانه ای ، ارتباط مردمی ، ارتباط کارمندی، برنامه های فرهنگی و... لحاظ شده باشد .

بخش سوم: انتشارات
بروشور معرفی پروژه ها ویا گزارش عملکرد
ویژه نامه های مرتبط با فعالیتهای سازمانی
پوستر
کتاب مرتبط با همایش ها،جشنواره ها وفرهنگ سازی

توضیحات:
آثارمکتوب تولید شده پیرامون فعالیت های سازمانی
یکی دیگر از فعالیتهای روابط عمومی تولید ویژه نامه هایی است که به عنوان یکی از شاخص های جشنواره مورد توجه قرار گرفته است . روابط عمومی ها می توانند حداکثر سه اثر تولید شده را برای ارزیابی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.خلاقیت و نوآوری محورارزیابی این بخش است.
ارسال دو پوستر چاپ شده مرتبط با فعالیتهای سازمان که برای جشنواره ها ، همایش ها، سمینارها و بزرگداشت ها و... طراحی شده نیز در بخش انتشارات مورد بررسی قرار می گیرد .پوستر بایستی دارای طراحی وگرافیک وچاپ مناسب باشد .

 

بخش چهارم: ارتباطات الکترونیک
وب سایت
شبکه های مجازی
آثار الکترونیکی (خلاقانه وممتاز)
توضیحات:
منظور از وب سایت اینترنتی (رسانه آن لاین)سایتی است که توسط روابط عمومی ویا با همکارری روابط عمومی برای سازمان
راه اندازی شده وفعالیت می کند .
وب سایت معرفی شده به جشنواره بایستی در حاضر فعال باشد .
در ارزیابی وب سایت شاخص های زیر مورد تاکید وتوجه قرار دارد:
شاخص های هدفگذاری (ساختار سایت و...)
شاخص های گرافیکی(نوآوری ، رنگها، نمادهاو...)
شاخص های محتوایی(بروزرسانی، معرفی سازمان وزیر مجموعه ها،بانکهای اطلاعات، اخبارو...)
شاخص های تکنولوژی (تالارگفتگو ، نظرسنجی ، لینکهاو...)
همچنین فعالیت روابط عمومی در زمینه شبکه های مجازی (اجتماعی)با معرفی گروه یا کانال و... مورد بررسی قرار می گیرد.
دراینبخشبایستییکتصویراسکرینشاترنگیازصفحهنخستسایتبهدبیرخانهارسالگردد.
آثار الکترونیکی شامل: اپلیکیشن ها،نشریات الکترونیکی ، مولتی مدیا و... وبطور کلی آثار خلاقانه ای که در این مجموعه قرار
می گیرد در بخش ارتباطات الکترونیک قرار می گیرد.

بخش پنجم: تبلیغات
تیزر(حداکثر دو دقیقه)
محیطی(تبلیغات جذاب محیطی با بهره گیری از تکنیک های بصری)
فیلم مستند(فعالیتهای سازمانی،عملکرد،پروژها ورضایتمندی مردمی)
عکس(فعالیتها ورویدادهای سالانه)
انیمیشن
موشن گرافیک
برنامه های ویدیوئی کوتاه
توضیحات:
تیزر از جمله موثرترین وشهای تبلیغاتی برای آگاه سازی، ترویج وتبلیغ پیامهای سازمانهاست.متقاضیان شرکت در جشنواره ی توانند حداکثر سه اثر در این بخش را همراه با فایل مورد نظر ارسال کنند . آثار بایستی توسط ویا با مدیریت روابط عمومی تولید شده باشد.
تهیه فیلمهای مستند می تواند به عنوان یکی از کاربردی ترین فعالیتهای روابط عمومی تلقی شود . زیرا تولید آثار در برنامه های مختلف رسانه ای و مخاطبان کارآمدی دارد.
روابط عمومی ها در این بخش می توانند حداکثر سه اثر از برجسته ترین فیلم های مستند تهیه شده در سال 96 و97 را برای ارزیابی به جشنواره ارسال کنند .اینفیلمها بایستی کیفیت کافی را داشته باشند ودر برنامه های تلویزیون سراسری ، استانی وبرنامه هایی همچون گردهمایی ها ونمایشگاهها مورد استفاده قرار گرفته باشد. اینگونه فیلم بایستی در راستای فعالیتهای محوری سازمان تهیه وتدوین شده باشد.
همچنین متقاضیان می توانند دو قطعه عکس با ملاحظات زیر برای جشنواره ارسال نمایند:
شرکت در این بخش به صورت دیجیتال می باشد وعکس های ارسالی می بایست به صورت فایل فرستاده شود .
عکس ها میتوانند رنگی با تک رنگ باشند وبا هر قالبی ثبت شده باشند اما در نعهایت باید به صورت فایل نهایی jpg ارسال شوند .
حجم فایل ارسالی از چهار مگابایت بیشتر نباشد.
*لازم به ذکر است که عکس های گرفته شده با موبایل هم پذیرفته می شود .

بخش ششم:ارتباطات رسانه ای
تولید وانتشار خبر
گزارش برگزاری وبازتاب اخبار کنفرانس های خبری
برگزاری وبازتاب سفرهای رسانه ای
توصیفی دقیق از موفقیت سازمان (داستان های سازمانی، داستان های موفقیت، داستان های خبری........)
توضیحات :
تولید وانتشار اخبار یکی از مهمترین فعالیتهای مورد توجه جشنواره است که هم از نظر کمی وهم از نظر کیفی مورد توجه قرار خواهد گرفت . لذا روابط عمومی ها لازم است اخبار منتشره در طول سال را در قالب بریده جراید ارسال کنند.
شرکت کنندگان در این بخش لازم است یک جلد از اصل بریده جراید به تفکیک خبر ، گزارش، مصاحبه، جوابیه و... را که اطلاعات تکمیلی از انتشار هر مطلب وخبر در نشریات مورد نظر مانند نام ، شماره روزنامه، تاریخ روزنامه و... را داراست به دبیرخانه ارسال کنند.
روابط عمومی ها بایستی گزارش بریده جراید را در سر فصل های زیر به جشنواره ارسال کنند واز ارسال کپی صرف بریده جراید خودداری کنند:
فهرست تاریخی اخبار(از فروردین تا پایان اسفند)
نامه روابط عمومی که توسط آن اخبار به رسانه ها ارسال شده است ودر ادامه همان نامه بریده جراید منتشره پیوست شود . لذا ابتدا بایستی نامه هر خبر آورده شود وسپس بازتاب همان خبر در رسانه ها پیوست گردد.
در زمینه گزارش برگزاری بازتاب کنفرانس های خبری وهمچنین گزارش برگزاری وبازتاب سفرهای رسانه ای لازم است یک مورد گزارش ارسال گردد .
منظور از سفرهای رسانه ای، برنامه هایی است که روابط عمومی برای حضور بیشتر در رسانه ها، از خبرنگاران دعوت کرده است تا در فعالیتها و رویدادها حضور یابند و در خلال آن مصاحبه ها انجام شود وهمچنین این سفرها بازتاب لازم داشته است .
خبر(انتخاب تیتر مناسب،انتخاب لید مناسب،شیوه نگارش،رعایت ارزش های خبری،اشاره به حداقل 4 عنصر خبری،هماهنگی بین تیتر و لید،ارسال به موقع اخبار به رسانه ها،رعایت درست نویسی،استفاده از تکنیک مقایسه،وجود خلاقیت و برجستگی،کمیت مناسب کارها)
گزارش(انتخاب موضوع مناسب،انتخاب تیتر مناسب،شیوه نگارش،رعایت ارزش های خبری،انتخاب لیدمناسب،هماهنگی بین تیتر ومتن،استفاده ازسبک مناسب،رعایت درست نویسی،استفاده از تکنیک مقایسه،وجود خلاقیت و برجستگی،کمیت مناسب کارها(
مصاحبه(داشتن تقویم زمانی مصاحبه،مدیریت و هدایت مصاحبه،وجود ارزش های خبری،بازتاب رسانه ای،طرح سئوالات کارشناسی،کمیت کار،خلاقیت و نوآوری)
مقاله)استدلال قوی،نگارش روان،رعایت ایجاز،داشتن مقدمه،داشتن تیتر و میان تیتر های مناسب،بهره گیری از آمار و جداول،ویرایش مناسب،برجستگی وخلاقیت،کمیت مناسب نتیجه گیری(

بخش هفتم: فعالیتهای فرهنگی وهنری
فرهنگ سازی درحوزه فعالیتهای سازمانی برایآگاه سازی افکارعمومی
فعالیت های نمایشگاهی
اردوهای فرهنگی وتورهای مرتبط سازمانی
رویدادهای درون سازمانی فرهنگی
رویدادهای مرتبط با کارکنان وخانواده هایشان


بخش هشتم: کارشناس برتر
تالیف وترجمه کتاب ومقاله در زمینه روابط عمومی وفرهنگ وهنر، ایده وطرح اجرایی درباره روابط عمومی ، مدیریت سایت ووبلاگ در زمینه روابط عمومی یا فرهنگ وهنر
فعالیت رسانه ای و دارا بودن خلاقیت ونوآوری
شاخص ها : (نوع مدرک تحصیلی مرتبط با علوم ارتباطات ،میزان سابقه فعالیت در حوزه روابط عمومی ،مدارک دال بر داشتن مسئولیت ( مدیر مسئول، سردبیری و….)،نمونهآثارکمی و کیفی خبر نویسی،نمونه آثار کمی و کیفی گزارش نویسی ،سرمقاله و یادداشت نویسی و مقاله نویسی ، فیلم ، عکس و…داشتنخلاقیت و نوآوری و موفقیت های کسب شده در عرصه های روابط عمومی)

 

بخش نهم
دیپلماسی
توضیحات :
در این بخش فعالیتهایی مد نظر است که توانسته مازندران را در کشور هدف موثر تر جلوه دهد .
فعالیت هایی که زمینه معرفی مازندران و رونق اقتصادی رافراهم کرده است.
بخش دهم
ترویج کالای ایرانی فعالیتهای خلاقانه برای پیوند مردم با محصول ایرانی که منجر به رونق اقتصادی برای تولیدکنندگان
شود

توضیحات :در این بخش فعالیتهایی مد نظر است که موجب شده تا زمینه اقبال مردم به تولیدات ایرانی بیشتر شود.

 




متن بالا را در زیر وارد کنید