En امروز : 8 اردیبهشت 1403

هشدار

هواشناسی سطح نارنجی

کد خبر : 100601 3 دی 1399
پ

هشدار هواشناسی اداره کل مدیریت بحران استان (هشدار سطح نارنجی) بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان، با نفوذ سامانه سرد بارشی به استان از اواخر وقت پنج شنبه مورخ 4 دی 99 تا بامداد روز شنبه مورخ 6 دی 99، شاهد بارش باران در مناطق ساحلی و جلگه ای، وزش باد شدید، بارش برف در ارتفاعات( خط برف تا تراز 500 متر ارتفاع)، کاهش شدید دما(بین 6 تا 10 درجه) و مواج و طوفانی شدن دریا خواهیم بود. بر این اساس آبگرفتگی در شهرهای ساحلی و جلگه ای، مه آلود شدن، کاهش دید، لغزندگی و انسداد جاده های کوهستانی پیش بینی می شود. ‎

هشدار هواشناسی اداره کل مدیریت بحران استان (هشدار سطح نارنجی)
بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان، با نفوذ سامانه سرد بارشی به استان از اواخر وقت پنج شنبه مورخ 4 دی 99 تا بامداد روز شنبه مورخ 6 دی 99، شاهد بارش باران در مناطق ساحلی و جلگه ای، وزش باد شدید، بارش برف در ارتفاعات( خط برف تا تراز 500 متر ارتفاع)، کاهش شدید دما(بین 6 تا 10 درجه) و مواج و طوفانی شدن دریا خواهیم بود. بر این اساس آبگرفتگی در شهرهای ساحلی و جلگه ای، مه آلود شدن، کاهش دید، لغزندگی و انسداد جاده های کوهستانی پیش بینی می شود.

لذا به کلیه هم استانی های عزیز و مسافرین محترم توصیه می گردد:

  1. بدلیل لغزنده شدن سطح جاده ها، در هنگام تردد در محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی استان بخصوص در هنگام شب و بارندگی، ضمن رعایت نکات ایمنی و کسب اطلاعات از مسیر طی طریق نمایند.
  2. رانندگانی که قصد عبور از مناطق مرتفع و کوهستانی را دارند ضمن کسب اطلاع از مسیر و تجهیز خودرو به زنجیر چرخ و ضدیخ، در هنگام مه آلودگی و بارش برف با سرعت مطمئنه و احتیاط کامل رانندگی نمایند.
  3. دامداران و ساکنین بومی مناطق ییلاقی و مرتفع استان، دامهای خود را بدور از ارتفاعات، دره ها و دهانه مسیل ها و در مناطق امن نگهداری و نسبت به ذخیره سازی کافی علوفه و خوراک دام های خود اقدام نمایند.
  4. کوهنوردان محترم از توقف و برپایی چادر در حاشیه دره ها و مسیل ها، کوه پیمایی، طبیعت گردی و تردد در مسیل ها، ارتفاعات و فضاهای باز جداّ خودداری گردد.
  5. شهرداران و دهیاران محترم، بدلیل پیش بینی وزش باد شدید و آبگرفتگی معابر عمومی در سطح استان، تمهیدات و اقدامات لازم را در این خصوص بعمل آورند.
  6. بدلیل مواج و طوفانی بودن درای از ورزش های تفریحی دریایی و نیز تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین در طی این مدت جداّ خودداری گردد.
  7. کشاورزان و باغداران زحمت کش استان نسبت به برداشت محصولات باغی اقدام نمایند.
  8. به کلیه دستگاههای امدادی و خدماتی توصیه می گردد ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات، آمادگی لازم جهت هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی همچون گذشته را داشته باشند.
اشتراک گذاری