امروز : 5 اردیبهشت 1403

معاون استاندار :

۶ میلیون اصله نهال در استان مازندران تولید می‌شود

کد خبر : 100885 14 دی 1399
پ

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران با تاکید بر تقویت زراعت چوب در استان، گفت: ۶ میلیون اصله نهال در مازندران تولید می‌شود. ‎

حسن خیریان‌پور در آیین نهالکاری عرصه‌های طبیعی در راستای اجرای طرح توسعه زراعت چوب در شهرستان عباس آباد  اظهار داشت: مازندران در زراعت چوب رتبه برتر کشور را داشته و دارای جایگاه بالایی است.

وی با توجه به ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه مازندران در کشاورزی، افزود: سالانه هفت میلیون تن تولید محصولات کشاورزی در مازندران داریم که این امر فراتر از نیاز استان و کشور و حتی صادرات است.

خیریان پور، حراست از جنگل‌های هیرکانی و از بین رفتن قاچاق چوب و جلوگیری از خروج ارز را از مهم‌ترین اهداف مهم زراعت چوب دانست و افزود :چهار هزار هکتار زارعت چوب هدف گذاری شده که شش میلیون اصله نهال باید در سطح استان در یک برنامه دو ساله غرس شود و این یک امر واقعیت‌پذیری است.

وی با اشاره به فعالیت 236 واحد صنایع چوب, نئوپان و سلولزی در مازندران، افزود: بیش از 70 درصد کاغذ روزنامه‌ها و 60 درصد نئوپان کشور درا ین واحدها تولید می‌شود.

خیریان پور تصریح کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو چوب صنوبر بین دو تا سه هزار تومان و چوب اوکالیپتوس هر کیلو پنج هزار تومان در کارخانه‌ها خریداری می‌شود.

وی تاکید کرد: به منظور فراهم کردن بستر مناسب برای درآمدزایی و زیبایی‌هایی که زراعت چوب در معابر عمومی روستاها دارد. در این مناطق باید برنامه ریزی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: در حال حاضر از 591 قطعه 10 هکتاری در غرب استان 230 قطعه متروکه است که می‌توان برای زراعت چوب و کشت گلخانه بهره گرفت.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها
گالری فیلم و عکس