امروز : 9 فروردین 1403

معاون سیاسی فرماندار محمودآباد:

کنترل جمعیت سگ های بلاصاحب در اولویت است

کد خبر : 100962 15 دی 1399
پ

داداش پور معاون سیاسی فرماندار : با توجه به افزایش تعداد سگ‌های بلاصاحب و مزاحمت‌های این حیوانات برای شهروندان و ایجاد آلودگی‌های بهداشتی و زیست محیطی در سطح شهر، جمع آوری سگ‌های بلاصاحب در فوریت اقدامات خدماتی شهرداری ها قرار گیرد. ‎

عصر روز گذشته قنبر علی داداش پور معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان محمودآباد به اتفاق حامد باقری عضو شورای اسلامی شهر محمودآباد و شکرالله اکبری مسئول خدمات شهری شهرداری محمودآباد و مهدی نجفی مسئول خدمات شهری شهرداری سرخ رود از پناهگاه نگهداری سگ های بلاصاحب در محمودآباد بازدید کردند.

قنبر علی داداش پور معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری شهرستان محمودآباد در پایان این بازدید به خبرنگار ما گفت: براساس مشاهدات موجود در برخی از سگ‌های بلاصاحب آثاری از بیماری وجود داشته که برای سلامت جامعه تهدید محسوب شده و اگر اقدام اثر بخشی برای جمع آوری و ساماندهی آنها صورت نگیرد سلامت سایر شهروندان به خطر می افتد.

وی با اشاره به ضرورت بهسازی محیط پناهگاه از سوی شهرداری های محمودآباد و سرخ رود و مشارکت سازمان های مردم نهاد و علاقمندان به حیوانات در تامین غذای سگ ها گفت: فعلا 230 غلاده سگ در این پناهگاه نگهداری می شوند که با توجه به کاهش دما و بارش باران نیاز است اقدامات خوبی در راستای بهسازی و افزایش ظرفیت این پناهگاه صورت پذیرد.

 معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری شهرستان محمودآباد گفت: متاسفانه طی سالهای اخیر اقدام اثر بخشی در راستای جمع آوری سگ های بلاصاحب صورت نگرفته و یکی از مطالبات به حق شهروندان جمع آوری این موجودات از سطح شهر و روستا می باشد و در حال حاضر کنترل جمعیت و عقیم سازی سگ های بلاصاحب به منظور کاهش جمعیت و سهولت در جمع آوریشان از سطح  شهر در اولویت است.

وی با بیان اینکه وضعیت نسبت به قبل به‌مراتب بهتر شده است، گفت: تلاش می‌کنیم زنده‌گیری سگ‌های بدون صاحب نیز در شهر  افزایش یابد تا شهروندان با مشکل کمتری در این زمینه مواجه باشند و از این رو تعدادی از این سگ‌ها زنده گیری شده و در محل های مشخصی در حال نگهداری از آنها هستیم و به همه حامیان حقوق حیوانات هم این اطمینان را می‌دهیم که شهرداری حقوق حیوانات را رعایت خواهد کرد.

اشتراک گذاری