امروز : 4 اردیبهشت 1403

جلسه هم اندیشی با محوریت مشارکت بانوان مازندرانی در اهدای خون برگزار شد

کد خبر : 100973 29 آذر 1399
پ

با هدف ارتقاء شاخص اهدای خون بانوان در استان جلسه ای مشترک با حضور مدیران کل امور زنان و خانواده استانداری ، انتقال خون، صداو سیما ، قائم مقام مدیرکل صدا و سیما و نماینده فرهنگ و ارشاد مازندران در سالن جلسات صدا و سیمای استان برگزار شد. ‎

 

در این نشست که صبح چهارشنبه 26 آذرماه در صدا و سیمای استان برگزار شد،مدیر کل زنان و خانواده استان با تاکید براهمیت و نقش برجسته صدا و سیما و فرهنگ و ارشاد در ارتقاء آگاهی ها و دانش  عموم جامعه اظهار داشت : با توجه به ظرفیت عظیمی که بانوان در اجتماع و در نهاد مقدس خانواده دارند قطعا می توانند در حوزه های مختلف فرهنگی ، اجتماعی از جمله اهدای خون  تاثیرگذار  باشند و با مشارکت خود در این امر انساندوستانه دیگر افراد خانواده را به این امر تشویق کنند.
دکترسمیه قاسمی طوسی با اشاره به ظرفیت جمعیت بانوان استان اظهار امیدواری کرد: انشاالله با بهره گیری از امکانات موجود، همکاری  مشاورین بانوان دستگاه های اجرایی ، فرمانداری و سمن ها بتوانیم گام کوچکی در حوزه ارتقاء شاخص اهدای خون بانوان و کمک به بیماران نیازمند به خون استان برداریم.

 مدیرکل انتقال خون استان از همکاری های مدیرکل و مجموعه صدا و سیمای مازندران در انعکاس اخبار و ترویج فرهنگ انساندوستانه اهدای خون در جامعه تشکر و قدردانی کرد و هدف اصلی این نشست را بهره گیری از ظرفیت صدا وسیما و فرهنگ و ارشاد در تبلیغات و اطلاع رسانی موثر عنوان کرد.
دکتر ذوالفقار تقوی با اشاره به سهم اندک بانوان مازندرانی در اهدای خون اظهار داشت : بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان نگاه ویژه ای به اهدای خون بانوان دارند .به عنوان مثال در کشور فرانسه آمار اهدای خون بانوان مانند آمار اهدای خون آقایان 50 درصد  ویا در کشور عمان 14 درصد است.  اما درکشور ما فقط استان های خراسان جنوبی ، کردستان و لرستان با شاخص 8 درصدی، در مقایسه با سایر استان ها در اهدای خون بانوان وضعیت بهتری دارند؛ که استان مازندران در این زمینه از جایگاه مناسبی برخوردار نیست .
وی سهم بانوان مازندرانی را در اهدای خون 3.5 دصد عنوان کرد و گفت: این میزان پایین تر از میانگین کشوری است.
مدیرکل انتقال خون استان با اشاره به وجود برخی مشکلات مشارکت بانوان در اهدای خون گفت: متاسفانه باورهای غلطی در بین بانوان جامعه برای اهدای خون وجود دارد که بانوان کم خون هستند و یا بلحاظ قوای جسمانی ضعیف هستند ،که می بایست  این باورهای غلط را از بین برد .
وی اظهارداشت: برای نهادینه کردن این فرهنگ انساندوستانه در قشر بانوان و همچنین از بین بردن این باورهای غلط  نیازمند همکاری و حمایت همه جانبه دستگاههای تاثیرگذار ازجمله صداو سیمای استان در بحث آگاهی بخشی جامعه هستیم.
در پایان دکتر ابراهیمی مدیرکل صدا و سیمای استان از حضور مدیرکل دفتر امور زنان  و خانواده استان، مدیر کل انتقال خون و هیات همراه ، و نماینده فرهنگ و ارشاد استان در این جلسه  تشکر و قدردانی کرد و فرهنگ سازی و آگاهی بخشی درحوزه های مختلف به ویژه حوزه سلامت، امنیت و فرهنگ را از وظایف مهم صداو سیما برشمرد و افزود: با توجه به نقش و جایگاه مهم انتقال خون در سلامت جامعه ، همکاری با این مرکز در دستور کار تمام بخشهای سازمان صدا و سیمای استان قرار دارد و در راستای ترویج اهدای خون از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.
گفتنی است نماینده فرهنگ و ارشاد استان هم در زمینه اطلاع رسانی قول مساعد داد.


 

 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها