En امروز : 9 فروردین 1403

استاندار: در مقابله با کرونا در مازندران چونان یدواحده هستیم

کد خبر : 101037 21 دی 1399فرهنگی
پ

حسین زادگان با بیان این که مقابله با کرونا در مازندران بدلیل مختصات خاص کاری سخت است، گفت: در مقابله با کرونا در مازندارن چونان یدواحده هستیم و در سایه همدلی و هم افزایی همه فعالان این بخش و همراهی مردم و اقشار عزیز جامعه ان شاء الله بر این بحران پیروز می شویم. ‎

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان، استاندار مازندران در جلسه ستاد مقابله با کرونا مازندران که با حضور دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با قدردانی از همه تلاشگران این عرصه بویژه کادر نستوه و صبور درمانی و بهداشتی، یادآور شد: بحمدالله وفاق و همدلی خوبی در مجموعه مدیریتی استان، قوای مختلف و ارکان قدرت و دستگاه های نظامی و امنیتی و مجموعه بزرگ سپاه و بسیج که در فرآیند کار از آغاز با همراهی مطلوبی که داشتند، بخش عمده وظایف را بدوش گرفتند.

وی با بیان این که مازندران در شمار نخستین استان هایی بود که درگیر کرونا شد، گفت: بدلیل مختصات خاص مازندران، تراکم جمعیتی، در مرکز تردد چند استان بودن و نزدیکی به مرکز و ناشناخته بودن بیماری در آغاز کار می طلبید که با شیوه های جدید با این بحران برخورد می کردیم.

استاندار با اشاره به بکارگیری برخی برنامه های خلاق در استان برای مقابله با کرونا و رعایت دستورالعمل ها و الزامات، یادآور شد: برنامه های ملی که با هدایت های رهبر معظم انقلاب، رییس جمهور محترم و اعضاء ستاد ابلاغ می شد نیز در سایه همدلی و هم افزایی اعضا ستاد استانی خیلی به روند مقابله کمک کرد.

حسین زادگان، افزود: جزء معدود کشورهایی بودیم که با تدوین برنامه یی اصولی ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی، معیشت و اقتصاد مردم نیز مورد ملاحظه قرار گرفت.

او افزود که کد ملی در کنار پلاک خودروها تا حدودی زیادی می تواند مشکل تردد غیربومیان به استان را حل کرده و به کنترل سرعت شیوع کرونا کمک کند.

حسین زادگان با اعلام این که در موج نخست شیوع کرونا استفاده از کد ملی افراد کمک کار خوبی برای کنترل شیوع کرونا در استان بود ، گفت : پیشنهاد استفاده از کدملی سرنشینان خودروها را برای کنترل حجم زیاد تقاضای خودروهای غیر بومی برای ورود به مازندران به ستاد ملی مقابله با کرونا داده ایم و منتظر موافقت ستاد هستیم.

وی افزود : با اجرای این طرح ورود خودروهای با پلاک غیر بومی به مازندران تنها در موارد خاص و با دریافت مجوز از استان مبداء مجاز خواهد بود.

استاندار به همکاری بالای مردم و بازار در مقابله با کرونا اشاره کرد و عنوان داشت: مردم مازندران در جریان مدیریت کرونا واقعا همکاری کردند.

حسین زادگان با بیان این که در آغاز بحران کرونا با فعال کردن پدافند زیستی و فعالیت دهیاران، اعضای شورای اسلامی و بسیج، مانع شیوع این ویروس شدیم، گفت: در طرحی جدید، برنامه رنگ بندی شهرها در کرونا را برای روستاهای مازندران نیز اعمال کرده ایم.

وی افزود: بیش از 4000 میلیارد ریالی اعتبار در راستای مبارزه با ویروس منحوس کرونا به مازندران اختصاص یافته است که موجب ظرفیت سازی جدیدی در استان شده است بطوریکه شاهد افزایش تخت های آی سی یو و بستری در بیمارستان های استان هستیم.

استاندار گفت: بیمارستان های نیمه تمام استان که با مساعدت رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر بهداشت با پیشرفت فیزیکی مناسب در حال تکمیل شدن می باشد در آینده نزدیک مورد بهره برداری قرار می گیرد.

اشتراک گذاری