امروز : 5 اردیبهشت 1403

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری، عنوان کرد:

تجلیل از 21 زن شهیده و 43 زن جانباز مازندرانی

کد خبر : 101053 20 دی 1399
پ

سمیه قاسمی طوسی، گفت: در کنگره تجلیل از ۱۷ هزار زن شهیده، جانباز و آزاده، در بهمن ماه امسال، 21 زن شهیده و 43 زن جانباز مازنی تجلیل می شوند. ‎ ‎

 

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به برگزاری کنگره تجلیل از ۱۷ هزار زن شهیده، جانباز و آزاده، در بهمن ماه امسال، گفت: از این تعداد ۲۱ زن شهیده و ۴۳ جانباز متعلق به دیار علویان هستند.

 

سمیه قاسمی طوسی در جلسه ستاد کنگره زنان شهیده مازندران، گفت: این کنگره در قالب یک مراسم کشوری با حضور مدیران ملی و استانی و همچنین مردم عزیز برگزار می‎شود.

وی افزود: کنگره زنان شهیده و ایثارگر برای نخستین بار در کشور شکل گرفت و برابر تصمیم معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده و معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید کشور، تقسیم‎بندی وظایف در ۱۶ بند برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم تنظیم شد. 

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری مازندران، افزود: این ستاد در حال پیگیری مسایل کنگره است تا همزمان با سراسر کشور در دهه فجر و گرامیداشت مقام زن شاهد برگزاری مراسمی شایسته باشیم.

 

وی گفت: انتظار ما از فرهیختگان، فعالان فرهنگی و اهالی رسانه در مازندران این است که به موضوع تولید محتوا درباره زنان شهیده و خاطرات آنها بپردازند.

قاسمی طوسی به نقش ماندگار استان مازندران در هشت سال دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: استان ما بیش از ۱۰ هزار شهید در دفاع مقدس تقدیمِ انقلاب اسلامی کرد و نقش زنان و مادران در این زمینه قابل توجه است.

 

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری مازندران بر ضرورت توجه به عاشقانه‌های جنگ از سوی نویسندگان و فرهیختگان، تاکید کرد وگفت: لازم است این خاطرات با هدف انتقال میراث معنوی جنگ تحمیلی و هویت ‌بخشی به نسل جدید که آن روزها را درک نکردند، در قالب‌های هنری و ادبی طرح شود و انتشار یابد.

وی به بخشی از اقدامات انجام شده در این مسیر نیز اشاره کرد و گفت: نسخه صوتی (پادکست) خاطرات حدیثه نوبخت همسر شهید مدافع حرم شهید جواد اسدی را منتشر کردیم و انتشار خاطرات شهید محمود رادمهر نیز در دست اقدام است ضمن اینکه کنگره پنج شهید دانش‌آموز دختر نیز در اسفندماه در استان برگزار می‌شود.

 

قاسمی طوسی در پایان درباره دستورالعمل ۱۶ ماده‌ای گفت: تشکیل بانک آمار و اطلاعات زنان شهید، جانباز و ایثارگر، معرفی زنان شهید، جلب مشارکت و همکاری شهرداری‌ها برای تبلیغات محیطی اعم از نامگذاری معابر، ساخت تندیس، یادمان و تابلو، جلب مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد برای ایجاد پویش زنان شهید، جانباز و آزاده، پرداختن به موضوع در سامانه‌های مجازی دستگاه‌های استانی و در فضای مجازی و مطبوعات، تعیین کارگروه برای شناسایی و حل مطالبات و مشکلات حقوقی و اجتماعی و تحقیق و پژوهش علمی برای دانشگاه ها، و سایر برنامه های فرهنگی، ورزشی متناسب با شرایط فرهنگ و آداب و رسوم محلی بخشی از این دستورالعمل است.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها