En امروز : 5 اردیبهشت 1403

استاندار مازندران:

ارایه خدمات در میز خدمت دستگاه ها به مردم اطلاع رسانی شود / بکارگیری افراد کارآمد در میز خدمت

کد خبر : 101107 25 دی 1399فرهنگی
پ

احمد حسین زادگان در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان بر اطلاع رسانی بیش از پیش در خصوص میز خدمت ادارات تاکید کرد و گفت: تشکل ها و سازمان های مردم نهاد، رسانه ها، شهرداری ها و دهیاری ها نقش مهمی در آگاه سازی مردم از کارکرد میز خدمت دارند. ‎

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان مازندران با عنوان اینکه  بسته های تشویقی برای میز خدمت دستگاه های اجرایی و انتخاب افراد کارآمد برای میز خدمت جهت ارائه خدمات مطلوب به مردم باید در دستور کار قرار گیرد، خاطرنشان کرد: تشکل ها و سازمان های مردم نهاد، رسانه ها، شهرداری ها و دهیاری ها نقش مهمی در آگاه سازی مردم  از کارکرد میز خدمت دارند.

نماینده عالی دولت در استان با عنوان اینکه  تخصیص اعتبارات مشخص در استان با هدف تسهیل استقرار میز خدمت بخصوص میز خدمت الکترونیکی بعنوان یک اولویت مورد توجه باشد، اظهار نمود:  می بایست فرهنگ سازی بهره برداری و مطالبه گری مردم از میز خدمت حضوری و الکترونیکی با کمک صدا و سیما اجرایی گردد و از الگوها و تجارب موفق میز خدمت می بایست بصورت ویژه استفاده شود.

استاندار یادآور شد: نگاه و  اعتقاد مدیران دستگاه های اجرایی  به شیوه های نو موجب تقویت بدنه اجرایی می گردد.

حسین زادگان، با بیان این که ارایه خدمات غیرحضوری و الکترونیکی نیاز به یک برنامه ریزی و هدف گذاری منسجم دارد، یادآور شد: مطالبه گری از دستگاه های اجرایی با کمک صداوسیما در سطح افکار عمومی از نوع خدمات دستگاه ها بویژه در بحران کرونا  جدی گرفته شود.

او خاطرنشان کرد: در بخش خدمات، اولویت با استعلام‌ هاست زیرا مراجعات را کاهش می‌دهد. در بین دستگاه ها نیز بیشترین ارتباط اداری و اجتماعی در شهرداری ها و دستگاه های خدماتی است که باید با اجرای درست میز خدمت و ارایه خدمات الکترونیک حضور مردم در ادارات کاهش یابد.

حسین زادگان، گفت:  سازمان مدیریت و  برنامه‌ریزی برای ایجاد انگیزش بیشتر طرح ارائه دهد که در آن مشوق های لازم برای خدمات رسانی مطلوب دیده شود تا دستگاه های فعال و غیر فعال در این حوزه در افکار عمومی شناسایی شود.

وی افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با همکاری صدا و سیما باید نوع خدماتی که دستگاه های اجرایی ارائه می‌کنند را معرفی کند و اداره کل فرهنگ و  ارشاد از ظرفیت رسانه های مکتوب و مجازی در این راستا  بهره گیری نماید و دستگاه های برتر بررسی شوند که چه خدماتی ارائه داده‌اند که برتر شده اند تا الگوی دستگاه ها قرار گیرد.     

گالری تصاویر

اشتراک گذاری