En امروز : 10 فروردین 1403

معاون وزیر بهداشت، در ستاد استانی مقابله با کرونا مازندران:

شرایط مازندران تحت کنترل است / شرایط شکننده خواهد بود اگر پروتکل ها رعایت نشود

کد خبر : 101141 27 دی 1399فرهنگی
پ

جان بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ستاد استانی مقابله با کرونا مازندران گفت: پیک سوم مازندران کاملا ملایم است و جمعیت سالم در مازندران شکننده است و اگر پروتکل رعایت نشود آمار بالا می رود. ‎

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، قاسم جان بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ستاد استانی مقابله با کرونا مازندران گفت: در بازدید هایی که در استان های کشور داشته ایم، مازندران در مقابله با کرونا مدیریت بهتری نسبت به دیگر استان ها داشته است.

جان بابایی به تراکم و رسوب جمعیتی مازندران بدلیل شرایط خاص اشاره کرد و افزود: بار بیماری در استان مازندران بالا نیست، استان مازندران کارنامه قابل قبولی دارد. 

وی با اشاره به این که پیک سوم مازندران در زمانی اتفاق افتاد که استان های دیگر در سیر نزولی بودند، یادآور شد: بعضی استان ها مانند اصفهان پیک آنها طول کشید و تعداد بیماران نیز بیشتر بود و تا آبان استمرار داشت.

جان بابایی، اظهار داشت: پیک سوم مازندران کاملا ملایم است و جمعیت سالم در مازندران شکننده است و اگر پروتکل رعایت نشود آمار بالا می رود.

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر این که خوشبختانه تعداد بیماران بدحال کم است، ابراز کرد: در مازندران ترخیص و بستری برابر است و این نشان می دهد که بیماری دارد به حداقل می رسد و در حال سیر نزولی است.

او با بیان این که مازندران با مدیریت چکشی وارد شده و در زمان کوتاه امیدواریم از وضعیت قرمز خارج شود، گفت: شرایط شکننده خواهد بود اگر پروتکل ها رعایت نشود و نظارت ها کم شود و این سیر برمی گردد .

دکترجان بابایی، با تاکید بر این که فرمانداران شدیدترین نظارت را داشته باشند تا تجمعی صورت نگیرد، بیان داشت: هرگونه مراسم چه رسمی و چه غیر رسمی باید ممانعت شود.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به این که منع تردد در جاده ها و بین شهرها باید تشدید شود، گفت: ورود تردد ماشین های خارج از استان حتما پیگیری می شود که با نظر استاندار مازندران باشد.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری