En امروز : 7 اردیبهشت 1403

استاندار: به زودی بازارچه‌های دائمی فرش دستباف در مازندران راه اندازی می شود

کد خبر : 102263 6 اسفند 1399فرهنگی
پ

جلسه کمیته فرش به ریاست احمد حسین زادگان، استاندار مازندران و با حضور رافع، رییس ملی فرش ایران برگزار و مشکلات و آسیب های حوزه بافندگان فرش و قالیبافی در مازندران بررسی و ارزیابی شد. ‎

 

 

 

 

 احمد حسین زادگان، استاندار مازندران در این جلسه گفت: اختصاص تسهیلات بانکی به تولید کنندگان برای تامین مواد اولیه در تولید فرش به صورت ویژه در حال پیگیری است.

استاندار یادآور شد: سازمان صمت و شهرداری ها موظف شدند برای رونق فرش دستباف، بازارچه‌های دائمی در استان راه اندازی کنند.

 حسین زادگان، بیان داشت: راه اندازی مراکز دائمی نمایشگاهی فرش دستباف با هدف حفظ و احیا این هنر و صنعت در مازندران و به صورت جدی پیگیری می‌شود.

او عنوان کرد: قالیبافان و مشاغل جانبی از جمله رنگرزان، رفوگران و طراحان می‌توانند با شماره گیری کد دستوری #۳۱۰۰۰۶۶۵۵ برای دریافت کارت بیمه درمان، تکمیلی، عمر یا پکیج کامل بیمه ایران به عنوان حامی قالی ایران ثبت نام کنند.

استاندار گفت: بانک قرض الحسنه مهر۲۵ میلیون تومان تسهیلات شامل ۵ میلیون تومان به مدت سه سال برای بیمه و ۲۰ میلیون تومان به صورت تسهیلات اعتباری برای خرید مواد اولیه یا معیشتی فعالان حوزه فرش تخصیص داده است.

مقام عالی دولت در مازندران، افزود: ثبت جهانی فرش کلاردشت از مطالبات جدی مان است که از سازمان ملی فرش انتظار تحقق این مهم را داریم.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری