En امروز : 31 فروردین 1403

پیام استاندار مازندران به مناسبت فرارسیدن سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و روز وکیل مدافع

کد خبر : 102264 6 اسفند 1399فرهنگی
پ

احمد حسین زادگان، استاندار مازندران به مناسبت فرارسیدن سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و روز وکیل مدافع پیامی صادر کرد. ‎

متن کامل پیام مقام عالی دولت در مازندران به شرح ذیل است:

تقنین و زندگی در سایه استقرار قانون همواره در تاریخ این سرزمین از دوران کهن تا دوران شکوفا و گرانبار تمدن اسلامی یک ویژگی بارز از حیات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بوده است و اهمیت و وابستگی به این وجه از زندگی تا بحدی بوده و هست که همواره ضرورت وجود یک شخصیت آگاه و مسلط به قانون را در زندگی مردم برخ کشیده است تا حق و حقوق مدنی و فرهنگی جامعه را با ابتناء به نص صریح قانون در سایه شرافت، تعهد و تخصص بستاند.

بی شک حضور و فعالیت وکلای متعهد، آگاه و شریف در سطح جامعه و صحن محاکم و دادگاه های صالحه یک نقطه امید و اتکا برای احقاق حق مردم خواهد بود و 7 اسفند بهانه خوبی است تا نقش و جایگاه وکلای عزیز قدر دانسته شود.

کانون وکلای دادگستری به عنوان یک نهاد مدنی مهم و نقش آفرین و قدیمی در کشور جایگاه موثر و ارزشمندی در دادرسی های مبتنی بر عدالت، گسترش جامعه فرهنگی و مدنی و تضمین حقوق شهروندی دارد.

بی شک حمایت و صیانت از حقوق مردم و دادرسی و توسعه عدالت در جامعه و دادرسی عادلانه نیازمند استقلال کانون وکلا و وکیل دادگستری است.

اینجانب فرا رسیدن هفتم اسفندماه، سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و روز وکیل مدافع را به جامعه بزرگ وکالت در استان مازندران تبریک می گویم و ضمن قدردانی از تلاش های در خور و شایسته این عزیزان در احقاق حق مردم، موفقیت و بهروزی همه فعالان این حوزه را در راستای پاسداری از عدالت و حق و حقوق شهروندی در چارچوب قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از درگاه خداوند سبحان؛ آرزومندم.

احمد حسین زادگان

استاندار مازندران

اشتراک گذاری