امروز : 1 اردیبهشت 1403

استاندار مازندران در اولین کنگره ملی نخستین یادواره استانی لشگر فرشتگان تاریخ ساز:

نقش زنان در ادوار و عرصه های مختلف انقلاب اسلامی انکارناپذیر است / نامگذاری معابرشهری به نام شهدای زن استان

کد خبر : 102613 19 اسفند 1399
پ

احمد حسین زادگان با اشاره به نقش موثر زنان در عرصه های مختلف انقلاب؛ گفت: رشادت و ایثارگری زنان در سال های جنگ نباید در لابلای تاریخ پنهان بماند و ضرورت دارد زنان و دختران امروز از این فرهنگ غنی آگاه شوند. ‎ ‎

 

همزمان با کنگره ملی تجلیل از 17000 زن شهیده، جانباز و آزاده کشور؛ نخستین یادواره استانی لشگر فرشتگان تاریخ ساز ویژه مراسم تجلیل از ۲۱زن شهیده و ۴۳ بانوی جانباز استان با حضور استاندار مازندران برگزار شد.

استاندار مازندران بابیان اینکه نقش زنان در ادوار و عرصه های مختلف انقلاب اسلامی انکارناپذیر است،گفت: زنان انقلابی کشور ما در تمامی موفقیت های انقلاب سهیم هستند، مجاهدت ها و ایثارگری های این عزیزان در پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس بی نظیر بود.

وی افزود: از استان مازندران ۲۱ زن به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و ۴۳ بانو نیز مفتخر به درجه جانبازی شدند .

حسین زادگان با بیان اینکه قهرمانان واقعی همسران و مادران شهدا هستند، تاکید کرد: این زنان بودند که روحیه ارزشی دفاع مقدس را در اذهان مردان خود پروراندند و نوای دفاع از اسلام و میهن را در گوش همسران، فرزندان و برداران خود نواختند.

مقام عالی دولت در مازندران با بیان اینکه نامگذاری خیابان ها و معابر به نام شهدا کمترین کار در مقابل ایثارگری های آنان است از شورای نامگذاری خواست تا پایان سال معابر شهری را به نام شهدای زن استان نامگذاری کنند.

استاندار مازندران مستند سازی ایثارگری های جانبازان و شهدا را نیز الزامی دانست و گفت: رشادت و ایثارگری زنان در سال های جنگ نباید در لابلای تاریخ پنهان بماند و ضرورت دارد زنان و دختران امروز از این فرهنگ غنی آگاه شوند.

مقام عالی دولت درمازندران گفت: تکریم خانواده شهدا یک تکلیف است که باید بیش از پیش مورد توجه ویژه قرار گیرد.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها