امروز : 1 اردیبهشت 1403

فرماندار محمودآباد درخواست کرد :

شهروندان از برگزاری هرگونه مراسم تجمعی و دورهمی خودداری نمایند

کد خبر : 103003 15 فروردین 1400
پ

خسرو طالبی فرماندار شهرستان محمودآباد با بیان اینکه روند شیوع کرونا در محمودآباد شیب صعودی گرفته است گفت: طی چند روز اخیر تست سرپایی اکثر افراد مراجعه کننده به بیمارستان مثبت شده است. ‎

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان محمودآباد خسرو طالبی روز شنبه در گفت و گوی با خبرنگاران، وضعیت زرد کرونایی در شهرستان محمودآباد را ناپایدار توصیف کرد و گفت: اگر وضعیت مثبت شدن تست های افراد مراجعه کننده به همین روال ادامه داشته باشد ، طی چد روز آینده وضعیت محمودآباد از رنگ زرد به نارنجی کرونایی  تغییر رنگ خواهد داد.

وی افزود: در حال حاضر 18 نفر از شهروندان محمودآبادی در بیمارستان بستری هستند که حال 3 نفر از آنها وخیم است و دربخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

فرماندار محمودآباد با بیان اینکه  دو مورد کرونای انگلیسی در شهر دیده شده است،ادامه داد: امکان چرخش این ویروس در تمام شهر وجود دارد.

فرماندار محمودآباد گفت: با توجه به اینکه ویروس جهش یافته قدرت سرایت بیشتری دارد، مردم باید در استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی دقت بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره پس از گذشت یکسال همه با ماهیت این ویروس آشنا هستند، گفت: انتظار ما این است که پس از گذشت یکسال و عبور از سه پیک کرونایی، دیگر شاهد عادی انگاری در جامعه نباشیم.

طالبی وضعیت اقتصادی مردم را پاشنه آشیل محدودیت های کرونایی دانست و گفت: به دلیل وضعیت اقتصادی مردم نمیتوان محدودیت های کرونایی را افزایش داد و همه واحدهای صنفی را تعطیل کرد، از این رو لازم است شهروندان با رعایت پروتکل های بهداشتی  و استفاده از ماسک به جهادگران عرصه سلامت کمک کنند.

وی تاکید کرد: اگر وضعیت شهر تغییر رنگ دهد بر اساس تصمیمات ستاد ملی مجبور به تعطیلی برخی از مشاغل سطح 3 و 4 خواهیم شد که به نفع معیشت مردم و اقتصاد شهر نخواهد بود.

 فرماندار محمودآباد با بیان اینکه صنف های مختلف به خاطر وضعیت کرونایی  در یک سال اخیر آسیب اقتصادی  دیده اند از مردم خواست  از برگزاری هرگونه مراسم تجمعی و دورهمی خودداری کنند و کسانی که در ایام نوروز به مسافرت رفته اند خودشان را قرنطینه کنند تا سبب گسترش ویروس نشوند.

وی تنها راه مقابله با این ویروس را رعایت پروتکل های بهداشتی دانست و گفت: تا زمانی که واکسن در اختیار عموم قرار گیرد،همه باید از ماسک استفاده کنند و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمایند.

اشتراک گذاری