En امروز : 31 فروردین 1403

استاندار مازندران: حضور در تجمعات مهمترین عامل شیوع کرونا است

کد خبر : 103085 19 فروردین 1400فرهنگی
پ

احمد حسین زادگان با اشاره به این که حضور در تجمعات مهمترین عامل شیوع کرونا است، تاکید کرد: برای عبور از وضعیت پیش رو راهی جز پذیرش و رعایت الزمات بهداشتی بویژه پرهیز از هرگونه تجمع وجود ندارد. ‎

 

استاندار مازندران در جلسه فوق العاده ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا با بیان این که ویروس انگلیسی، گیرایی،  جهش و شتاب بیشتری از ویروس قبلی دارد، گفت: خرید های قبل و شب عید، دید و بازدیدها، تجمعات خانوادگی و سفر موجب شد خیلی زودتر از دفعات گذشته وارد پیک جدید و چهارم شیوع ویروس کرونا شویم.

 

نماینده عالی دولت در استان، با بیان این که آمار و رشد افراد مبتلا به ویروس کرونا قبل از آغاز سفرهای نوروزی و ایام عید بوده است، اظهار کرد: آمار روزانه ویروس کرونا حاکی از درگیر شدن تعداد قابل توجه خانوده ها به ویروس کرونا می باشد.

 

وی تصریح کرد: هیچ گونه سهل انگاری توسط دستگاه های اجرایی در راستای کاهش نیروهای انسانی و دورکاری قابل قبول نیست و حمل نقل عمومی و تمامی ظرفیت های موجود در حوزه مدیریت شهری بویژه تابلوهای تبلیغاتی می بایست در راستای مقابله با ویروس کرونا و اطلاع رسانی کافی در این راستا فعالیت کنند.

 

حسین زادگان یادآور شد: رعایت الزامات بهداشت فردی، مهم ترین و موثر ترین موضوع در موضوع پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و سلامت عمومی است. زدن ماسک و عدم شرکت در تجمعات بدلیل شروع ایام انتخابات و درگیر شدن خانوده ها و مردم می بایست در دستور کار قرار گیرد که با وجود بسترهای لازم فضای مجازی کاندیدا ها می توانند با پرهیز از تجمعات و نشست های خانگی به فعالیت انتخاباتی از طریق فضای مجازی بپردازند.

 

وی افزود: حضور در تجمعات بویژه تجمعات خانوادگی و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، مهم ترین آسیب های پیش رو در مقابله با ویروس کرونا است.

حسین زادگان، گفت: اصناف و بازار تاکنون همکاری خوبی با مردم داشتند که با توجه به انجام خریدهای شب عید و  کسب و کارهای ایام عید توقع داریم اصناف و بازار در این شرایط خاص و برهه سخت و شیوع ویروس کرونا که کل ‌کشور درگیر این ویروس شدند همکاری لازم را داشته باشند تا از خطر این ویروس که کشندگی بالایی دارد در امان باشند.

استاندار، افزود: گروه های شغلی که توسط ستاد ملی کرونا محدود شدند می بایست دستورالعمل های ابلاغی را رعایت و اجرا کنند تا با کمک هم از این مرحله سخت و تاریخی عبور کنیم.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری