امروز : 31 فروردین 1403

با حضور ویدیوکنفرانسی معاون زنان و خانواده ریاست‌جمهوری ؛

بانوان کارآفرین مازندران تجلیل شدند

کد خبر : 103119 18 فروردین 1400
پ

2 بانوی کارآفرین برتر مازندران روز چهارشنبه با برگزاری مراسمی که معاون زنان و خانواده رییس جمهوری به صورت ویدیوکنفرانسی در آن حضور داشت ، تجلیل شدند. ‎

 

به گزارش ایرنا ، مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری مازندران در این مراسم گفت : با توجه به توانمندی‌ها در مازندران در حوزه حمایت از بانوان کارآفرین، تلاش‌های گسترده داریم ضمن اینکه مسائل این قشر در کارگروه تسهیل استان هم مورد توجه قرار می‌گیرد.

سمیه قاسمی طوسی با اشاره به مشکل کارآفرینان بویژه کارآفرینان جوان در حوزه نقدینگی ، افزود : تقاضا داریم با توجه به رسته شغلی بانوان برگزیده ، سقف تسهیلات برای این افراد افزایش یابد.

وی با اشاره به ظرفیت مازندران در زمینه بانوان کارآفرین ، گفت : در حوزه دفتر امور زنان و خانواده استانداری مازندران تلاش ما توجه همه جانبه به بانوان کارآفرین است چرا که می‌توانند فرصت‌های شغلی را در اختیار کارجویان قرار دهند.

این مسئول با بیان اینکه بانوان با حضور در عرصه خانواده، اجتماع و توجه به وظایف مادرانه، در حوزه اقتصاد هم وارد شده‌اند و تجربه نشان می‌دهد ورود موفقی بوده است، تصریح کرد: بخشی از تحقق شعار سال مقام معظم رهبری، توسط بانوان کارآفرین محقق می‌شود.

یکی از بانوان کارآفرین مازندران که در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفت ، گفت : از سال ۹۲ریبس اتحادیه فرآورده‌های بتنی شهرستان نوشهر را با ۶۰ واحد بر عهده گرفتم و امسال تعداد واحدها به ۲۱۰ رسید.

لیلا خداکرمی با بیان اینکه  امروز کارآفرینی در صدر اولویت‌های کشور قرار گرفته و توجه به تولید در شعارهای سال مقام معظم رهبری را شاهد هستیم، افزود: با شعار امسال اگرچه تلاش‌های ما کارآفرینان و تولیدکنندگان باید مضاعف شود اما حجت هم بر مسئولان تمام شده است.

کارآفرین نمونه مازندرانی با اشاره به اینکه باید فرهنگ کارآفرینی را از سال‌های ابتدایی آموزش، مورد توجه قرار گیرد، گفت: کارآفرینان به عنوان عاملان تغییر، موتور محرک اقتصاد هستند و فرهنگ‌سازی در این زمینه به سرعت بیشتر موتور محرک اقتصاد منجر می‌شود.

خداکرمی با بیان اینکه مقررات و قوانین در برخی مواقع سد راه کارآفرینان است، خاطرنشان کرد : نیازمند بازنگری در این قوانین هستیم و من به عنوان رئیس اتحادیه فرآورده‌های بتنی شهرستان نوشهر، با روند مطالبه‌گرانه، ضوابط را تسهیل کردم تا اشتغال گسترش یابد.

مدیرعامل شرکت محصولات بتنی توسکا تک یادآور شد: ما یکی از کشورهای پیشگام در عرصه فعالیت زنان هستیم اما توسعه این عرصه برای فعالیت‌های بیشتر زنان، باید مورد توجه قرار گیرد.

دیگر کارآفرین نمونه مازندرانی که در حوزه صنایع دستی فعالیت دارد در این نشست اظهار کرد: در حوزه تولید صنایع دستی مازندران، فعالیت گسترده داریم که منجر به اشتغال مستقیم ۵۰ نفر شده است.

لیلا نعمتی آلاشتی با بیان اینکه تولیدات مجموعه اش در زمینه جاجیم‌بافی، گلیم‌بافی، لاک و کچه (نوعی صنایع دستی مازندران که با چوب تولید می‌شود)، بافتنی و چرم‌دوزی است، افزود: دستگاه‌های اداری و دولتی می‌توانند هدایای خود را از میان صنایع‌دستی مازندران انتخاب کنند و کمکی به کارگاه‌های تولیدی شود اما هیچ حمایتی در این زمینه نداریم.

وی با اشاره به اینکه حدود چهار سال است به دنبال راه‌اندازی محل فروش محصولات در سوادکوه است که وعده شهرداری محقق نشده است ، گفت : اگرچه شهرداری با این مسله موافقت کرده اما فقط با وعده مواجه شدیم و اتفاقی رخ نداده و با سنگ‌اندازی دیگر دستگاه‌ها مواجه هستیم.

او افزود : به دلیل نداشتن محل فروش دائمی محصولات، محصولات تولیدی ما در دیگر استان‌ها به نام محصول تولیدی آنها به فروش می‌رسد.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها