En امروز : 5 اردیبهشت 1403

در دیدار اعضای شورای فرهنگی استانداری با نماینده مقام معظم رهبری در مازندران:

اقدامات فرهنگی و برنامه های مذهبی جدی گرفته شود / نهادینه سازی امور فرهنگی در محیط سازمانی نیازمند عزم همگان است

کد خبر : 103139 21 فروردین 1400فرهنگی
پ

اعضای شورای فرهنگی استانداری مازندران با نماینده مقام معظم رهبری در استان دیدار کردند. ‎

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لایینی، نماینده مقام معظم رهبری در مازندران در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش های شورای فرهنگی و کسب رتبه دوم کشوری در حوزه ترویج فرهنگ اقامه نماز از سوی استانداری، افزود: نماز، موجب رستگاری انسان است و اهتمام در ترویج این فریضه الهی و ستون دین در نزد پروردگار سبحان محفوظ است.

آیت الله لایینی با بیان این که باطن و حقیقت نماز درشهدا پیدا بود، گفت: نماز باید بر مجموعه فعالیت های فکری، اندیشگی و رفتاری انسان تاثیر مستقیم بگذارد.

نماینده مقام معظم رهبری در مازندران، یادآور شد: نماز اولین ‌مساله ای است که درروز قیامت سوال می شود و نمازی درست و مقبول خداوند است که بازدارنده انسان از گناهان باشد.

آیت الله لایینی، تاکید کرد: در زمینه حضوربانوان در بخش های مختلف نیازمند کارفرهنگی هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان، با اشاره به این که تبیین و اقدامات فرهنگی و برنامه های مذهبی را جدی بگیریم؛ تصریح کرد: اقدامات اعتقادی دینی باید دلی باشد و خداوند نیز ایمان را در دلها، روح و فطرت انسان قرار داد.

 رقیه صفری، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران نیز اظهار داشت: امیدواریم همه ما بتوانیم از فیوضات و برکات این‌ ماه بهره مند شویم.

رقیه صفری، بیان کرد: شورای فرهنگی استانداری در راستای تعالی باورهای دینی و انقلابی کارکنان وزارت کشور در استان و خانواده آنان و تبیین و ترویج فرهنگ جمهوری اسلامی تشکیل شد.

وی گفت: از رویکردها و رسالت های مهم این شورا، انسجام بخشی به برنامه های فرهنگی درون سازمانی و تهذیب و تزکیه و پرورش منابع انسانی و تقویت ایمان و تقوا در کارکنان است.

صفری تاکید کرد: اشاعه فرهنگ نماز، فریضتین امربه معروف ونهی ازمنکر، حقوق شهروندی و صیانت از حریم امنیت عمومی، عفاف، حجاب و گرامیداشت مناسبت های مختلف ازسایر وظائف این شوراست.

معاون استاندار مازندران، افزود: فرهنگسازی و نهادینه سازی امور فرهنگی در محیط سازمانی نیازمند عزم جدی و بسیج ظرفیت سازمانی دارد.

صفری ادامه داد: اعتقاد داریم برنامه فرهنگی و فعالیت شورا باید موثر و تحول آفرین باشد و تلاش کردیم تا گستره مخاطبین شورا را وسیع تر کنیم که با توجه به شیوع ویروس کرونا توانستیم ازظرفیت فضای مجازی، اتوماسیون اداری و سیستم پیامکی و ... تولید محتوا کرده و برنامه های مختلف را اجرا کنیم.

وی گفت: دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران و تجلیل از این عزیزان، تجلیل ازمادران و همسران شهدا، برگزاری مسابقات بین کارکنان و خانواده آنان، نشاط آفرینی میان کارکنان، تولید محتوا در موضوع عفاف و حجاب ازبرنامه های شورای فرهنگی در سال گذشته بود.

معاون استاندار یادآور شد: در ایام شیوع کرونا و اعمال محدودیت های کرونایی، ضمن رعایت کامل پروتکل ها و الزامات بهداشتی، اقامه نماز همواره در مرکز فعالیت های این شورا قرار داشته است.

شایان ذکر است، در این دیدار همچنین اعضای شورای فرهنگی استانداری به بیان گزارش اقدامات و برنامه های پیش روی این شورا در حوزه های ستاد اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر، حقوق شهروندی، بانوان و خانواده، حوزه ایثارگران و .... در سال آینده پرداختند.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری