En امروز : 1 اردیبهشت 1403

رازجویان: تمام دستگاه‌های اجرایی ملزم به رعایت قوانین هوای پاک هستند

کد خبر : 103176 23 فروردین 1400فرهنگی
پ

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران، گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی ملزم به رعایت قوانین هوای پاک و اضافه کردن پیوست زیست‌محیطی به برنامه‌های اداری خود هستند. ‎

مهدی رازجویان با تاکید بر اینکه با یک برنامه‌ریزی مناسب و استفاده از نظرات کارشناسی، باید شاهد کاهش اثرات مخرب آلاینده‌ها بر انسان و دیگر موجودات زنده باشیم، افزود: از مجموعه مدیریت شهری و روستایی در شهرستان ‌های استان انتظار داریم، ضمن برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم برای توسعه فضای سبز، اجرای قانون هوای پاک و آئین نامه اجرایی آن را در اولویت قرار دهند.

رازجویان شناسایی مناطق مستعد جهت انتقال واحدهای مزاحم و آلاینده را ضروری دانست و ادامه داد: با یک برنامه‌ریزی و ریل‌گذاری مناسب، حفظ سیما و منظر شهری نیز باید در راستای حفظ هوای پاک انجام شود.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها با توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و کنار گذاشتن خودروهای فرسوده می‌توانند نقش مهمی در سالم نگه داشتن هوا داشته باشند.

رازجویان ادامه داد: از اداره کل صنعت، معدن و تجارت و سازمان شهرک‌های صنعتی استان انتظار داریم نسبت به کاهش آلودگی و تولید آلاینده در واحدهای صنعتی و تولیدی اقدامات جدی‌تری داشته باشند.

معاون استاندار مازندران تاکید کرد: یکی از مفاد قوانین هوای پاک، انتقال واحدهای آلاینده و مزاحم به مکانی مناسب است که از اداره کل صنعت، معدن و تجارت و سازمان جهادکشاورزی انتظار می‌رود نسبت به اجرای این موضوع اقدام کنند.

وی هوای سالم را یکی از ویژگی‌های برجسته استان مازندران دانست و افزود: برای پیشروی سریع‌تر در مسیر اجرای مفاد قانون هوای پاک نیازمند عزم جدی همه دستگاه‌ها هستیم.

رازجویان در راستای حفظ هوای پاک و سالم در استان، حفظ اراضی کشاورزی و باغی و برخورد جدی‌تر با ساخت و سازهای غیرمجاز را ضروری دانست و اظهار داشت: پیگیری توزیع سوخت یورو۴ و همچنین مقابله با معادن شن و ماسه متخلف در استان، در دستور کار جدی دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد.

معاون استاندار مازندران با تاکید بر اعطای بسته‌های تشویقی جهت ایجاد انگیزه برای تولیدکنندگان، تصریح کرد: جهت اجرای طرح‌های سبز که موارد زیست‌محیطی در آنها رعایت شده، از سرمایه‌گذاران حمایت خواهد شد.

رازجویان همچنین از فرمانداری‌ها و سازمان‌های جهاد کشاورزی و حفظ محیط زیست خواست با سوزاندن کاه و آلوده کردن هوا توسط بعضی کشاورزان در راستای حفظ هوای پاک، مقابله کنند.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری