En امروز : 6 اردیبهشت 1403

عملیات اجرایی ساخت شهرک کشاورزی شرکت بهدشت نور با حضور استاندار آغاز شد / توسعه اقتصادی و تسهیل فرآیند تولید نتیجه همگرایی است

کد خبر : 103178 23 فروردین 1400فرهنگی
پ

احمد حسین زادگان در این مراسم گفت: صدور مجوزها برای رفع موانع ساخت این شهرک نمونه بارزی از همگرایی، هم افزایی و همدلی برای حمایت از بخش تولید بین مدیران و مسئولین در این استان است. ‎

 

عملیات ساخت شهرک بهدشت نور طی آیینی با حضور استاندار مازندران و جمعی از مسئولان استانی و محلی در بخش چمستان از توابع شهرستان نور آغاز شد.

استاندار مازندران در این آیین گفت که اجرای چنین طرحی به عنوان پایلوت در نوع خود نه تنها در کشور بلکه خاورمیانه بی نظیر است.

احمد حسین زادگان افزود: امروز بنا داریم اولین مزرعه بزرگ سازگار کشور را در این خطه مازندران ایجاد کنیم.

استاندار مازندران زندگی روستایی را در گذشته یک زندگی زیستی و طبیعی و مولد دانست و گفت که امروز زندگی شهری مدرنیته نتایج آن چنین شده که شاهد تولید پسماند در این استان هستیم و این وضعیت طبیعتا با مشکلاتی نظیر انواع بیماری ها همراه بوده است.

نماینده عالی دولت در مازندران یادآور شد: شهرک کشاورزی بهدشت نور در حقیقت مجموعه ای از تولیدات محصولات کشاورزی شامل دام، طیور ، گل و گیاه و ... است که هیچ آسیبی به محیط زیست و بهداشت این منطقه نمی رساند.

حسین زادگان بوروکراسی های غیرضرور و دست و پاگیر را بعنوان یکی از مشکلات اساسی پیش روی بخش تولید برشمرد و افزود: این مشکلات از بخش تولید گرفته تا عرضه و نیز مصرف کننده وجود دارد منتهی در سال های اخیر سعی شده با نظارت بیشتر تا حدودی فرایند بروکراسی های اداری را کوتاه تر کنیم و مسیر تولید را تسهیل کنیم و موانع را رفع نماییم.

وی با اشاره به شعار سال مقام معظم رهبری مبنی بر تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها گفت: مانع زدایی به معنای حذف بروکراسی های زائد و حمایت همه جانبه از تولید کننده است.

به گفته حسین زادگان، امروز در میان مسئولان استانی از معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گرفته تا فرمانداران یک همگرایی، هم افزایی و همدلی برای حمایت از بخش تولید در این استان ایجاد شده است.

وی گفت: صدور مجوزها برای رفع موانع ساخت این شهرک نمونه بارزی از این نوع نگاه و حمایت از تولید کننده است.

استاندار مازندران گفت : اگر همدلی و هم افزایی میان مسئولان این استان وجود نداشت طبیعتا مجوز ساخت این شهرک کمتر از یک ماه فراهم نمی شد.

این شهرک طی تفاهم نامه ای با استانداری مازندران به ارزش سرمایه گذاری حدود ۵ هزار میلیارد تومان از محل مشارکت بخش خصوصی ساخته می شود.

شایان ذکر است؛ کلنگ شهرک کشاورزی شرکت بهدشت چمستان شهرستان نور با حضور استاندار مازندران، فتحی پور، مدیرعامل شرکت شاهد بنیاد شهید و امور ایثارگران، فرزانه، نماینده مردم شریف نور و محمود آباد، شادمان، فرماندار این شهرستان و حجت الاسلام حاجی زاده، امام جمعه چمستان به مساحت ۴۰۰ هکتار به زمین زده شد.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری