En امروز : 6 اردیبهشت 1403

کلیات طرح راهکارهای افزایش تولید، شناسایی موانع و پشتیبانی های لازم به تصویب رسید / استاندار مازندران: در جریان رفع موانع تولید و پشتیبانی از آن همه مسئول هستند

کد خبر : 103259 26 فروردین 1400فرهنگی
پ

احمد حسین زادگان، پس از تصویب این طرح تاکید کرد: در جریان رفع موانع تولید و پشتیبانی از آن همه دارای رسالت هستیم و در یک سنگر قرار داریم/ برای تحقق شعار سال باید صنایع و واحدهای تولیدی نیز بطور مشخص و مجزا، مصادیق موانع و زمینه های اعتلای آن حوزه را برای پشتیبانی، شناسایی و اعلام کنند. ‎

نخستین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در سال 1400 در راستای عملیاتی نمودن شعار سال مقام معظم رهبری؛ " تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها " با حضور استاندار مازندران، زارعی، نماینده مردم شهرستان های ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی و رییس مجمع نمایندگان استان، خیریانپور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، مهاجر، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران و مدیران عضو و نمایندگان بخش های خصوصی و مشارکت ویدئوکنفرانسی دیگر اعضاء برگزار شد.

کلیات راهکارهای افزایش تولید در حوزه های چندگانه تولید، صنعت و ... استان، موانع و پشتیبانی های لازم اداری و بانکی و مصادیق آن ها در این حوزه ها که با کار کارشناسی از سوی کمیته های ذیل شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، شناسایی و تدوین شده بود، مورد تصویب قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان با اشاره به این که مقام معظم رهبری؛ حکیمانه، ابعاد شعار سال را در بیانات نوروزی بیان فرمودند، افزود: بر آنیم تا برنامه مشخصی که سال گذشته با تعیین و هدف گذاری اولویت ها منجر به دستاوردهایی نظیر راه اندازی واحدهای راکد تولیدی، حوزه کشاورزی خصوصا زراعت چوب و کشت و صنعت، افزایش صادرات و صنعت و دیگر بخش ها آنهم در شرایط سخت کرونایی با همراهی دستگاه های دولتی و فعالیت بیش از پیش بخش خصوصی در راستای افزایش تولید و صادرات و بهره گیری از ظرفیت بازارهای هدف بویژه همسایگان شمالی و فرصت ایجاد شده اتحادیه اورآسیا دنبال کنیم.

استاندار با بیان این که بخش هایی که سال گذشته خوب کار شده است باید حفظ و تقویت شود، تصریح کرد: در بخش هایی هم که نیاز به بازنگری دارد، مصادیق آن برای پیگیری تعیین شده است.

وی با اشاره به این که در جریان رفع موانع تولید و پشتیبانی از آن همه دارای رسالت هستیم و در یک سنگر قرار داریم، گفت: در این راستا؛ برخی مشکلات و موانع مرتبط با امور کلان و ملی است که باید منعکس و پیگیری شود، اما برای تحقق شعار سال و افزایش تولید باید صنایع و واحدهای تولیدی نیز بطور مشخص و مجزا، مصادیق موانع و زمینه های اعتلای آن حوزه را شناسایی و اعلام کنند.

مقام عالی دولت در مازندران با اشاره به این که در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی غالبا خوب عمل شده است، افزود: در حوزه تسهیل امور تولید نیز بسیار ورود کردیم و با مصوبات این ستاد از تولید و صنعت؛ مانع زدایی کردیم، اما انتظار ما بدلیل ظرفیت های خالی و مزیت های استان بیشتر است.

حسین زادگان با بیان این که بطور مثال؛ آسیبی که بدلیل بحران کرونا به بخش گردشگری وارد شد بسیار زیاد و اثرگذار بود، گفت: باید مشکلات این بخش و دیگر بخش های آسیب دیده برای پشتیبانی و مانع زدایی مشخص شود.

رییس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان، با بیان این که در جریان خروج واحدهای تملیک شده از تملک بانک ها بصورت مصداقی توفیق داشتیم، افزود: مسایل و مشکلات و زمینه های نقش آفرینی بخش های اثرگذار که می توانند در مسیر شکوفایی اقتصاد استان نقش ایفا نمایند مصداقی تعیین شود.

در این جلسه؛ نماینده مردم شهرستان های ساری و میاندورود، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران و برخی اعضاء به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری