امروز : 31 فروردین 1403

پس از آغاز مهلت تبلیغات کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا

 فرماندار بابل نسبت به تجمع فشرده ستادهای انتخاباتی هشدار داد

کد خبر : 104355 22 خرداد 1400
پ

فرماندار بابل با انتقاد از تجمع فشرده ستادهای برخی از نامزدهای شورای اسلامی در این شهرستان ، هشدار داد که اینگونه تجمع‌های مغایر مقررات ابلاغ شده به نامزدها و نشانگر فقدان صلاحیت عمومی و احساس مسئولیت نسبت به جان شهروندان است... ‎

 

 

به گزارش مهدی بادی کناری ، مسئول کمیته اطلاع رسانی برگزاری انتخابات 1400 شهرستان بابل ،  قربانعلی ولی زاده ، معاون استاندار ، فرماندار ویژه و رئیس هیات اجرائی انتخابات 1400 این شهرستان گفت : برابر گزارش هایی که دریافت کردیم ، شب گذشته برخی از داوطلبان شورای شهر بابل بدون توجه به پروتکل های بهداشتی چند صد نفر را در ستادهای انتخاباتی خود جمع کردند که کاملا در تضاد با رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا است و می تواند زمینه ساز موج جدیدی از شیوع کرونا در شهرستان شود.

وی افزود : روز پنجشنبه جلسه توجیهی برای تمامی نامزدهای شوراهای شهرهای بابل و امیرکلا در محل فرمانداری برگزار و تمامی دستور العمل ها برایشان تبیین و تشریح شد و به صورت مکتوب نیز در اختیارشان قرار گرفت ، اما برخی از نامزدها بدون توجه به سلامت مردم این دستور العمل ها را نقض کرده اند.

ولی زاده گفت : به تمامی داوطلبان شورای اسلامی شهر بابل اعلام شد : با توجه به وضعیت زرد بابل، تجمع بیش از ۳۰ نفر در ستاد ممنوع است ، اما برخی از نامزدها تا بیش از ۳۰۰ نفر را در ستاد خود جمع کردند که این امر یعنی زمینه سازی برای موج پنجم کرونا و روند افزایش بستری بیماران کرونایی و مرگ و میر در هفته های آینده می باشد.

وی افزود : پنج مکان روباز در شهر بابل مشخص شد که اگر داوطلبان شورای شهر بابل مراسم تجمع بیش از ۳۰ نفره دارند در این مکان ها حضور یابند نه اینکه در ستاد خود در فضای سربسته صدها نفر را جمع کنند.

فرماندار بابل گفت : مردم ما فراموش نکردند که چه روزهای وحشتناک کرونایی را در حوزه بستری روزانه و مرگ و میر پشت سر گذاشته ایم و عزیزان زیادی را در یک سال و نیم گذشته به خاطر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از دست داده ایم ولی با این وصف تجمع شبهای گذشته در برخی از ستادهای انتخاباتی داوطلبان شورای شهر بابل وحشتی دوباره برای کادر درمان خسته مراکز درمانی شهرستان ایجاد کرده است.

وی افزود : بسیاری از خانواده ها این روزها داغدار عزیزان خود هستند. اگر همه ما همزمان با شیوع کرونا به هشدارهای کارشناسان بهداشت و درمان توجه دقیق و پروتکل های بهداشتی را رعایت می کردند ، شاید امروز خیلی از عزیزان از دست رفته هم در میان ما بودند و در شور انتخاباتی ۲۸ خرداد حضور می یافتند.

پیش از این رییس ستاد انتخابات مازندران هم در دو مرحله ضمن تبیین و تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی ، از نامزدهای شوراهای اسلامی شهرها خواسته بود تا از هرگونه برگزاری اجتماع ، راه اندازی کارناوال در خیابان ها ، سخنرانی در فضای سربسته خودداری کنند.

شورای شهر بابل ۹ کرسی دارد که 89 داوطلب برای تصاحب این تعداد کرسی به رقابت می پردازند.

اشتراک گذاری
پیوند ها