امروز : 1 اردیبهشت 1403

دیدار مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری مازندران با بانوی مبارز انقلابی

کد خبر : 104650 5 تیر 1400
پ

به مناسبت گرامیداشت شهدای هفتم تیر مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری مازندران به اتفاق چند تن بانوان شاغل در دستگاه های اجرایی استان با سیده خدیجه مستعدی عربانی، بانوی مبارز انقلابی و مادر گرانقدر شهید فرید صمدایی دیدار و از رشادت‌های این شیرزن تجلیل کرد. ‎

سمیه قاسمی طوسی در این دیدار با اشاره به  نقش بی‌بدیل زنان ایثارگر در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بر ضرورت انتقال پیام ایثارگری زنان رزمنده و مقام شهدای زن به دختران و جوانان امروز که آن روزها، نبودند و  آن مادران و همسران و شیرزنان را از نزدیک ندیدند، تأکید کرد.

وی ضمن قدردانی از نقش مادران و زنانی چون مادر شهید فرید صمدایی افزود: آنچه ضرورت دارد در به ثمر نشستن پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، مورد توجه نسل جدید و راویان آن روزها باشد برجسته گردد این این حقیقت است که زنان در کنار مردان ایستادگی و پایمردی کردند و این یکی از بخش‌های زیبا و حماسی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی است.

گفتنی است سیده خدیجه مستعدی عربانی از مبارزان انقلاب و  از همراهان آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی در جریان مبارزه علیه رژیم پهلوی بود که در‌ آن دوران دستگیر و توسط ساواک مورد شکنجه قرار گرفت و جانباز شد. وی همچنین همکاری دیرینه با انقلابیون و تحمل زندان و شکنجه‌های ساواک را در کارنامه دارد که دو فرزند این بانوی نامدار در زیر شکنجه‌های ساواک و یک فرزند او نیز در دوران دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها