امروز : 31 فروردین 1403

افتتاح ۱۰طرح تقویت آب و هادی روستایی در آمل

تقویت وپایداری آب در شهرستان آمل افتتاح و اجرایی شد.

کد خبر : 105733 10 شهریور 1400
پ

افتتاح ۱۰طرح تقویت آب و هادی روستایی در آمل همزمان با ششمین روز از گرامیداشت هفته دولت طرح تقویت وپایداری آب در شهرستان آمل افتتاح و اجرایی شد. ‎

افتتاح ۱۰طرح تقویت آب و هادی روستایی در آمل

 

همزمان با ششمین روز از گرامیداشت هفته دولت طرح تقویت وپایداری آب در شهرستان آمل افتتاح و اجرایی شد.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، با حضور علیرضا شریعت معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مازندران، عملیات اجرایی طرح آبرسانی به شهر آمل با هدف افزایش توان تامین و مقابله با کمبود آب در نواحی شرقی شهر و بلوار امام رضا(ع) در ششمین روز هفته دولت آغاز شد.

 

این طرح‌ها شامل نصب و راه اندازی ۴دستگاه دیزل ژنراتور و حفر یک حلقه آب با دبی ۶۰لیتر در ثانیه در مجتمع آبرسانی رشتکلا با هدف تقویت و کاهش افت فشارآب خانوار‌های ساکن در بلوارامام رضا(ع) و بلوار بسیج شهر آمل بهره برداری شد.

 

فرماندار شهرستان آمل در حاشیه افتتاح این طرح ها مشکل آب شهر آمل را در تامین و توزیع آب عنوان کرد و گفت: بیشترین مشکل در حال حاضر در شهرستان در توزیع منابع آبی در زمان قطعی برق است که با وارد شدن این سه ژنراتور در مدار آبرسانی مشکل توزیع آب شهر به ویژه در خیابان امام رضا (ع) مرتفع خواهد شد.

 

علیرضا شریعت افزود: همچنین با توجه به افزایش جمعیت شهرستان  و درنتیجه افزایش مصرف تامین منابع آبی  طی سال های اخیر با مشکل مواجه شده است که با حفر چاه های جدید در منطقه بوران که امروز کلنگ آن بر زمین زده شد حدود 35 درصد از مشکل تامین آب در شهرستان حل خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه این چاه و چاه تحقیقاتی در کنار آن با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 400 میلیون تومان کلنگ زنی شده است گفت: این منابع آبی  که توان تهیه 60 لیتر آب در ثانیه را دارد تا 2 ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید و وارد مدار آبرسانی شهر می گردد.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها