En امروز : 10 فروردین 1403

استاندار مازندران: طرح های نیمه تمام با جدیت پیگیری می شود / دولت به طرح های نیمه تمام مازندران توجه دارد

کد خبر : 105824 16 شهریور 1400فرهنگی
پ

احمد حسین زادگان: طرح های عمرانی نیمه تمام که برای برخورداری مردم است با همه توان دنبال می شود و دولت نیز به تداوم و اتمام آن ها توجه و اهتمام دارد. ‎

 

احمد حسین زادگان دربازدید از طرح های عمرانی در حال ساخت شهرستان آمل در جمع خبرنگاران افزود:  خوشبختانه از شرایط اقتصادی کشور و دولت همه مطلع هستند و طرح های عمرانی نیز به تناسب شرایط  درآمدی کشور  پیشرفت خوبی دارد.

وی به طرح پل روگذر هزار سنگر آمل با ۹۵ درصد پشرفت فیزیکی اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم با پرداخت بخشی از مطالبات پیمانکار روند احداث این پل رو گذر تسریع شود.

حسین زادگان اظهار داشت: این طرح به لحاظ اینکه نقش مهمی در کنترل ترافیکی شرق و غرب استان و همچنین ترافیک شهری شهرستان آمل دارد بسیار حائز اهمیت است و با وجود طلب پیمانکار نباید متوقف شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه قرارداد تحویل پروژه ۳۶ ماه بوده است، بیان داشت: در صورت تخصیص به موقع اعتبار ظرف یک ماه کاری  این پل به بهره برداری خواهد رسید ولی در حال حاضر مشکل تامین اعتبار وجود دارد.

وی گفت: هنوز رمپ های ورودی و خروجی و میدان مانده است که امیدواریم با کمک شهرداری زودتر احداث شود تا بار ترافیکی شهرستان کاهش یابد.

حسین زادگان با بیان اینکه امسال از محل منابع متوازن ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده است، توضیح داد: از ۲ محل اعتبار هراز و اعتبارات متوازن به این پروژه اعتبار تعلق گرفته است که امیداریم با توافقات صورت گرفته بخشی از مطالبات پیمانکار پرداخت شود تا کار سرعت بیشتری پیدا کند و به زودی این روگذر به مرحله بهره برداری برسد.

پل روگذر میدان هزار سنگر آمل با طول تقریبی ۶۵۰ متر و اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان در حال اجرا می باشد.

استاندار مازندران همچنین امروز از پروژه جاده جایگزین هراز به عنوان بخشی از پروژه سد خاکی هراز بازدید کرد و ایمن سازی را مهم ترین چالش و علت تاخیر بهره برداری از این پروژه عنوان کرد.

حسین زادگان گفت:با اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی که برای جاده جایگزین تخصیص یافته است تقریبا چهارکیلومتر این جاده بازگشایی شده است ولی شیب جاده جایگزین سد هراز از شرایط نامناسبی برخوردار است که اصلاح آن منجر به تاخیر در افتتاح پروژه شد.

وی گفت: استانداردسازی و رعایت ایمنی در اولویت قرار دارد و به دلیل رعایت اصول ایمنی در جاده سازی در روند احداث این جاده تاخیر بوجود آمده است.

استاندار مازندران ادامه داد: طبق نظر کارشناسی پلیس راه و راهنمایی و رانندگی تا مشکل فنی جاده که شیب تند آن است مرتفع نشود به دلیل احتمال تصادف امکان بهره برداری وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در آخر هر هفته ترافیک بسیار شدیدی در این منطقه به وجود می آید، افزود: قرار شد تا ۴۸ ساعت آینده آخرین مطالعات و کار های کارشناسی انجام شود تا با حضور گسترده نیروهای پلیس و تابلوهای راهنمایی و رانندگی این جاده در روزهای پایانی هفته برای خودروهای شخصی بازگشایی شود.

 

 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری