En امروز : 9 اردیبهشت 1403

استاندار مازندران:

سیاست راهبردی دولت، گسترش تجارت با کشورهای همسایه است / سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریالی دولت در صنعت کشتی‌سازی مازندران

کد خبر : 137857 9 فروردین 1403فرهنگی
پ

استاندار مازندران، با بیان این که سیاست راهبردی دولت گسترش تجارت با کشورهای همسایه است، گفت: در راستای سیاست دولت سیزدهم در رونق تجارت دریایی با کشورهای همسایه برای ساخت ۶ کشتی تجاری در مازندران ۳۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است. ‎

سید محمود حسینی پور روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در دانشگاه مازندران، بیان داشت: سیاست راهبردی دولت گسترش تجارت با کشورهای همسایه است که کشتی های تجاری یکی از ابزارهای مهم تحقق این برنامه است.

وی اظهار داشت: مازندران در بخش کشتی های تجاری دچار محرومیت بود که با سرمایه گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریالی ۶ کشتی تجاری به ناوگان حمل و نقل تجارت دریایی این استان اضافه خواهد شد.

استاندار مازندران، افزود: با توجه به بازار بزرگ کشورهای حاشیه خزر و ظرفیت های ممتاز تجاری مازندران این استان به ۲۰۰ کشتی تجاری نیازمند است.

حسینی پور با بیان این مطلب که در سال گذشته با توجه به کاهش نرخ تورم در این استان، مازندران در تحقق شعار سال پیش رو بود، ادامه داد: با برنامه ریزی های انجام شده این خطه از شمال در سال جاری هم در اجرای شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب اعلام شد پیش رو خواهد بود.

نماینده عال دولت در مازندران، خاطرنشان کرد: با حمایت دانشگاه های مازندران و با محوریت دانشگاه معین استان کارگروه اجرایی شدن شعار سال در این استان تا خرداد ماه اعلام خواهد شد.

این مقام مسوول، تصریح کرد: هر چند برای تحقق شعار سال تمرکزها بر روی کشاورزی صنعتی است اما پایه همه بخش های اقتصادی در مازندران اقتصاد دریا محور خواهد بود.

اشتراک گذاری