En امروز : 15 اردیبهشت 1403

معاون استاندار مازندران، اعلام کرد:

شکسته شدن رکورد جوجه ریزی مازندران با ثبت 17.4 میلیون قطعه

کد خبر : 138870 2 اردیبهشت 1403فرهنگی
پ

حسن خیریانپور، درباره رکورد جوجه ریزی در استان مازندران، گفت: مازندران طی 6 ماهه اخیر برای سومین بار به رکورد جوجه‌ریزی دست یافت و استان گلستان که همتراز مازندران در میزان جوجه ریزی قرار دارد در این مدت دو میلیون قطعه کمتر از مازندران جوجه ریزی داشته است که نشان از تعهد و تلاش مدیران و مرغداران استان برای تحقق جهش تولید در این بخش است. ‎

معاون هماهنگی و امور اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران، افزود: این اقدام اولین گام بلند کشاورزی مازندران در راستای تحقق برنامه های جهش تولید مدنظر مقام معظم رهبری در بخش کشاورزی است.

خیریانپور خاطرنشان کرد: رکورد بی سابقه جوجه ریزی ماهانه استان مازندران با ثبت 17 میلیون و 437 هزار قطعه در فروردین ماه در کشور و استان شکسته شد.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران، افزود: تعداد جوجه ریزی استان در فروردین ماه امسال با رکورد بی سابقه در بازه زمانی مشابه با 17 میلیون و 437 هزار قطعه در واحدهای مرغ گوشتی بود که معادل 12.8 درصد جوجه ریزی کشور است.

خیریانپور، تصریح کرد: پیش بینی می شود بیش از 33 هزار تن گوشت مرغ آماده طبخ از این تعداد جوجه ریزی استحصال شود.

وی گفت: در این مدت سه شهرستان ساری با 2 میلیون و 711 هزار و 35 قطعه رتبه اول، آمل با بیش از 2 میلیون و 200 هزار قطعه رتبه دوم و بهشهر با یک میلیون و 548 هزار و 320 قطعه رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.

اشتراک گذاری