امروز : 15 اردیبهشت 1403

پیام تبریک فرماندار و امام جمعه سیمرغ به مناسبت روز معمار

پیام تبریک فرماندار و امام جمعه سیمرغ به مناسبت روز معمار

کد خبر : 139036 3 اردیبهشت 1403
پ

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان سیمرغ، لهراسب رحمتی بهمنانی فرماندار و حجت الاسلام خانلری امام جمعه سیمرغ طی پیامی مشترک روز معمار را به مهندسان معمار شهرستان سیمرغ تبریک گفتند. متن پیام به شرح ذیل است؛ ‎

 

«بسم الله الرحمن الرحیم»

سوم اردیبهشت روز “شیخ بهایی”، بزرگ مردی است که پس از گذشت قرن ها، هنوز آثارش دستمایه تحقیق و پژوهش مهندسان و معماران این مرز و بوم است و در پرونده خود طراحی حرم مطهر امام رضا (ع) را داراست و این روز با عنوان “روز معمار” نامگذاری شده است.

روز معمار فرصتی است برای بررسی در معماری قدیم ایران و جایگاهی که در این زمینه در دنیا داشتیم و تلاش برای اینکه در دوره معاصر نیز به این جایگاه دست یابیم.

یک معمار علاوه بر داشتن اطلاعات کافی در زمینه یک سازه باید در حوزه‌های مردم شناسی، اقلیم شناسی، تاریخ، ایران شناسی و روانشناسی نیزآگاهی داشته باشد، معماری یک رشته جامع العلوم و فرارشته ای است و رابطه انسان با انسان، انسان با محیط و انسان با شهر را می‌تواند نشان دهد.

اینجانبان “روز معمار” را به کلیه مهندسان معمار شهرستان سیمرغ تبریک گفته و امیدواریم شاهد رشد و تعالی شما جامعه معماری در عرصه های مختلف شهرستانی، استانی، ملی و جهانی باشیم، پیروز و سربلند باشید.

اشتراک گذاری
پیوند ها