امروز : 17 اردیبهشت 1403

فرماندار نکا در نشست شورای آموزش و پرورش:

معلمان طلایه‌داران ایجاد تحول و پیشرفت در جامعه اند

کد خبر : 139103 5 اردیبهشت 1403
پ

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان نکا، ظهر امروز نخستین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان نکا در سال جدید به ریاست مرتضی‌رمضانی فرماندار نکا و در آستانه هفته معلم برگزار شد. ‎

 رمضانی در این جلسه ضمن تبریک فرارسیدن هفته گرامی‌داشت مقام معلم، با اشاره به نقش برجسته معلمان آن‌ها را کلیدی‌ترین عنصر برای ایجاد تحول در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: معلمان طلایه‌داران ایجاد تحول و پیشرفت در جامعه‌اند و اگر به دنبال توسعه کشور هستیم باید این مسیر را از نهاد آموزش و پرورش و معلمان شروع کنیم.

 فرماندار نکا با بیان این‌که به گفته رهبر معظم انقلاب معلمان افسران سپاه پیشرفت جامعه هستند، افزود: اگر فرزندان این ملت در نیروهای مسلح اقتدار و امنیت را در کشور رقم زدند، معلمان نیز سربازان عرصه پیشرفت و توسعه هستند و یقیناً تلاش و همت آنان برای کشور ارزشمند است.

رئیس شورای آموزش و پرورش ادامه داد: جایگاه معلم همچنان یک جایگاه عظیم و بلند است و همه موظف هستند تا در حفظ این جایگاه و حفظ کرامت معلمان بکوشند.

رمضانی ادامه داد هزینه کردن در حوزه آموزش نوعی سرمایه‌گذاری بلندمدت است و نباید به آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه مصرف کننده نگریست بلکه نتیجه این هزینه در آینده حاصل خواهد شد.

وی انتقال فرهنگ به نسل‌های بعدی و تربیت نیروی کارآمد را از مهم‌ترین کارکردهای آموزش و پرورش دانست و خاطرنشان کرد: نیروی‌های کارآمد و متعهد در مدارس تربیت می‌شوند و آینده این کشور در گرو عملکرد معلمان در کلاس‌های درس است، بنابراین این جایگاه، جایگاه حساسی است چرا که سرنوشت کشور را رقم خواهد زد.

 نماینده عالی دولت در شهرستان ضمن تمجید از عملکرد آموزش و پرورش شهرستان نکا در عرصه‌های مختلف خاطرنشان کرد: معلمان و دانش آموزان شهرستان نکا در عرصه‌های مختلف خوش درخشیدند و نام این شهرستان را در سطوح مختلف بلند آوازه کردند.

رمضانی در ادامه سخنان خود با اشاره به لزوم رسیدگی به وضعیت مدارس شهرستان نکا و کمک به توسعه زیرساخت‌های آموزشی تصریح کرد: متاسفانه امروز با کمبود فضای آموزشی در شهرستان نکا مواجه هستیم که باید برای حل آن تلاش کرد.

 فرماندار نکا در پایان سخنان خود با اشاره به در پیش بودن ایام هفته معلم تاکید کرد: ویژه‌برنامه‌های این هفته مناسب و درخور شأن معلم برگزار شود و نخستین گام نیز در این راستا آماده‌سازی فضای شهر برای هفته معلم است.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها
گالری فیلم و عکس