En امروز : 20 اردیبهشت 1403

استاندار مازندران؛ خواستار برنامه‌ریزی دقیق برای تحقق شعار سال شد / شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی استان ورود کنند

کد خبر : 139201 8 اردیبهشت 1403فرهنگی
پ

استاندار مازندران؛ در بازدید از گروه تولیدی ساوانا، خواستار برنامه‌ریزی دقیق برای تحقق شعار سال همراه با رفع موانع تولید و تسهیل در امر جهش تولید محصولات کشاورزی استان و نیز جهش در صادرات محصولات کشاورزی استان شد. ‎


استاندار مازندران، گفت: این استان با برخورداری از ظرفیت های منحصر به فرد اقتصادی از جمله تولید گوشت مرغ و محصولات کشاورزی، آماده صادرات گسترده تولیدات به کشورهای مختلف  
یوسف نوری در بازدید از کشتارگاه صنعتی ساوانا ( گروه تولیدی زنجیره تولید گوشت مرغ ) در گلوگاه در جمع خبرنگاران افزود: این ‌مجموعه بزرگ تولیدی به واسطه ایجاد زنجیره تامین، ارزش آفرینی بسیار خوبی داشته است.
وی ادامه داد: مجموعه ساوانا ۴۰ هزارتن در سال تولید دارد و امسال با مشارکت‌ مردم به ۶۰ هزار تن هدف گذاری شد.
استاندار مازندران یادآور شد: با جدیت و پیگیری مدیر ارشد و مدیران مجموعه ساوانا، این واحد زنجیره تامین را کامل ایجاد کرده و تا انتهای زنجیره و پساب برای زنجیره بعدی بهره برداری می کنند.
نوری گفت: این صنعت از اهمیت بالایی در اقتصاد مقاومتی برخوردار است و با توجه به شعار سال با مشارکت ‌مردم این مجموعه مواد اولیه جوجه یک روزه، خوراک دام و خرید تضمینی را از تولیدکننده اصلی و مردم تامین می کنند.
به گفته استاندار مازندران، موانع قیمت های دستوری و صادرات برای مجموعه ساوانا وجود دارد که باید پیگیر باشیم تا زمینه صادرات این مجموعه که استانداردها و کنترل کیفیت جهانی را تامین می کند، را فراهم کنیم.
وی افزود: نیازهای ارزی و دریافت ارز برای خرید تجهیزات و همچنین صادرات از نیازهای مهم مجموعه ساوانا است.
به گفته استاندار مازندران، فعالیت و تلاش برای ایجاد زنجیره تأمین این مجموعه باید تکثیر شود که البته سخت است و با مشارکت مجموعه ها، تلاش شود تا در این صنعت که استان مازندران رتبه اول و تامین کننده است، نقش ممتازتری داشته باشیم.


نوری با برشمردن ظرفیت‌ها و مزیت‌های کشاورزی استان و قابلیت صادرات گسترده محصولات تولیدی مازندران به خارج از کشور، خواستار برنامه‌ریزی دقیق برای تحقق شعار سال همراه با رفع موانع تولید و تسهیل در امر جهش تولید محصولات کشاورزی استان و نیز جهش در صادرات محصولات کشاورزی استان شد.
استاندار مازندران همچنین به ورود شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی استان تاکید کرد و گفت: جهش تولید با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بخش کشاورزی محقق می‌شود.
وی در ادامه بازدید از مراحل مختلف کشتار و بسته‌بندی گوشت مرغ در گروه تولیدی ساوانا، اظهار داشت: راه‌اندازی واحدهای زنجیره تولید در محصولات مختلف کشاورزی استان در دستورکار قرار گیرد.

 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری