En امروز : 28 اردیبهشت 1403

پیام استاندار مازندران به مناسبت گرامیداشت هفته معلم

کد خبر : 139369 11 اردیبهشت 1403فرهنگی
پ

یوسف نوری، استاندار مازندران در پیامی به مناسبت سالروز شهادت استاد آیت الله مرتضی مطهری "روز معلم" را به همه معلمین، اساتید و فرهنگیان دیار علویان تبریک گفت. ‎

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، متن کامل پیام استاندار مازندران بدین شرح است:

                                       بسم الله الرحمن الرحیم

۱۲ اردیبهشت؛ سالروز شهادت عالمی نستوه، دانشمندی وارسته و معلمی متفکر و مجاهد است که در کسوت تعلیم و تربیت؛ نقش بی‌بدیلی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت و بی‌شک استاد شهید مطهری چهره درخشان حوزه و دانشگاه و بهترین الگو برای جایگاه والای معلمی است.

معلمان؛ طلایه‌داران عرصه تعلیم و بسترساز نجات انسان از ظلمات جهل هستند و معلمی؛ افتخاری بزرگ و دارای شرافت و منزلت بالاست، چنانکه مقام معظم رهبری " مدظله العالی " در بیان شان این قشر عزیز می فرمایند: " جامعه معلمین، از بهترین و شریف‌ترین قشرهای کشور هستند. "

شالوده پیشرفت هر کشور مرهون همت، تلاش و زحمات معلمان در مدارس است و ارتقای مادی و معنوی جامعه بسته به پویایی و انگیزه معلمان محقق می شود. حضرت آیت الله جوادی آملی تاکید دارند: " معلم باید احساس کند که در قبال جامعه مسئولیت دارد و هدایت جامعه در دست اوست. " از طرفی نظام جمهوری اسلامی نیز جایگاه ویژه‌ای برای معلمان و تعلیم و تربیت متصور است و امامین انقلاب همواره بر لزوم تکریم معلمان و تجلیل آنان تاکید کرده‌اند و رویکرد دولت سیزدهم نیز حفظ و پاسداشت شأن و عظمت جایگاه معلمان است.

اینجانب ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید والامقام استاد مرتضی مطهری و شهدای گرانقدر معلم و دانش آموز ایران اسلامی بویژه 298 شهید والامقام معلم دیار علویان؛ روز معلم را به تمامی اساتید، معلمان، فرهنگیان و زحمتکشان عرصه علم آموزی در کشور به‌ویژه معلمان شریف استان مازندران، تبریک می گویم و توفیق روزافزون آنان را در کنف عنایات خاصه حضرت ولی عصر(عج) و تبعیت از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) از درگاه خداوند متعال خواستارم.

یوسف نوری

اشتراک گذاری