En امروز : 31 اردیبهشت 1403

هدیه ای ماندگار از دولت سیزدهم به مردم مازندران؛

پس از گذشت 30 سال؛ با نگاه مردمی دولت سیزدهم، شهرک صنعتی آبندانک نوشهر به نفع مردم از محیط زیست خارج شد

کد خبر : 139677 18 اردیبهشت 1403فرهنگی
پ

استاندار مازندران، گفت: در چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست، پس از گذشت 30 سال مجوز فعالیت صنعتگران نوشهری صادر شد. ‎

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران؛ امروز مطمئنا در تقویم مردم نوشهر روزی به یاد ماندنی و فراموش نشدنی خواهد بود، چرا که بعد از سه دهه سرگردانی، سرانجام با تلاش و پیگیری دولت سیزدهم در چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست کشور، شهرک صنعتی آبندانک نوشهر به نفع مردم از محیط زیست خارج و مجوز فعالیت صنعتگران نوشهری صادر شد.

شهرک صنعتی آبندانک واقع در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی در شهرستان نوشهر، به وسعت 15 هکتار در سال 77 توسط شرکت شهرکهای صنعتی استان مازندران مبنی بر تاسیس شهرک صنعتی در آن منطقه مطرح و مورد موافقت قرار گرفت.

در نخستین سفر استانی دولت سیزدهم به استان مازندران در اسفندماه 1400؛ مقرر شد: مجوز و پروانه بهره‌برداری واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی آبندانک نوشهر با پیگیری سازمان حفاظت محیط زیست، پس از حدود 30 سال صادر شود.

به دلیل مغایرت‌های قانونی موجود، احداث شهرک صنعتی آبندانک با ضوابط استقرار زیست محیطی و حساسیت اکولوژیک منطقه، مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست قرار نگرفت و امکان صدور مجوز بهره‌برداری برای واحدهای صنعتی مستقر در این مجموعه میسر نشد.

با پیگیری های مکرر مقرر شد؛ به منظور رفع محدودیت ایجاد شده برای واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی آبندانک در خصوص مجوز صدور پروانه بهره برداری، سازمان حفاظت محیط زیست مساعدت لازم را به عمل آورد.

در نهایت موضوع در چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست مطرح و در سال "جهش تولید با مشارکت مردم" و پس از حدود قریب به سه دهه، این شهرک از منطقه حفاظت شده البرز مرکزی خارج و مجوز بهره‌برداری واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی آبندانک صادر شد.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری