En امروز : 31 اردیبهشت 1403

استاندار مازندران، تاکید کرد:

تدوین سند آمایش و نقشه راه معادن در راستای حکمرانی اقتصادی در مسیر جهش تولید

کد خبر : 139707 19 اردیبهشت 1403فرهنگی
پ

استاندار مازندران با بیان این که سند آمایش و نقشه راه معادن استان در راستای تحقق حکمرانی اقتصادی باید تدوین شود، گفت: تدوین نقشه راه واقعی معدن برای این خطه از شمال توسعه آفرین است. ‎

 

یوسف نوری در جلسه شورای معادن در ساری، افزود: نقش معدن در توسعه اقتصادی بسیار مهم است و ما نباید از این ظرفیت ممتاز اقتصادی برای پیشرفت استان خود غافل شویم.

وی اظهار داشت: کشف معدن، بهروه وری و فرآوری از آنها مجموعه فرایندهایس است که با یک نقشه راه و سندآمایش در این حوزه مححق می شود.

استاندار مازندران گفت: ورود و سرمایه گذاری بخش خصوصی توانمند که برای اقتصاد استان و مردم مفید باشد در این خطه از شمال یک امر اجتناب ناپذیر است.

وی ادامه داد: ۹۰ در صد از برداشت ها در معادن مازندران توسط شرکت های کوچک انجام می شود و ضرورت دارد زمینه حضور سرمایه گذاران شرکت های بزرگی که اهلیت دارند را فراهم کنیم.

نوری ادامه داد: نقشه راه درستی در حوزه معدن، یعنی یپوست فرهنگی و زیست محیطی هم در آن لحاظ شود و مردم از آوردهای اقتصادی و زیست محیطی آن بهره مند شوند.

دستور استاندار برای تدوین سند آمایش و نقشه راه معادن مازندران

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به این نکته که شکل گیری زنجیره تولید در معدن باید رعایت شود، بیان داشت: اگر به دنبال ارزش آفرینی معدن در استان هستیم باید زنجیره استخراج و تولید و فرآوری تکمیل باشد.

استاندار مازندران با اشاره به اهمیت برقراری تعامل بین معادن و محیط زیست ادامه داد: محیط زیست تحت هیچ شرایطی رقیب معادن نیستند بلکه رفیق و کمک کار سرمایه گذاران هستند.

وی افزود: تحقق شعار سال در حوزه معدن با تعامل بین محیط زیست و سرمایه گذارانی که اهلیت دارند ایجاد خواهد شد.

این مقام مسوول تصریح کرد: اهلیت سرمایه گذار در بخش معدن یعنی همه استانداردهای روز دنیا را رعایت کنندکه جای هیچ نگرانی در بخش زیست محیطی وجود نداشته باشد.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری