امروز : 31 اردیبهشت 1403

تاکید ویژه فرماندار نکا:

اقدامات پیشگیرانه بهترین راهکار مبارزه با ساخت و ساز غیر مجاز

کد خبر : 139709 19 اردیبهشت 1403
پ

ظهر امروز جلسه کمیته پیشگیری از ساخت و ساز غیر‌مجاز شهرستان نکا به ریاست مرتضی‌رمضانی فرماندار نکا و سایر اعضای این کمیته در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد. ‎

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان نکا، ظهر امروز جلسه کمیته پیشگیری از ساخت و ساز غیر‌مجاز شهرستان نکا به ریاست مرتضی‌رمضانی فرماندار نکا و سایر اعضای این کمیته در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

مرتضی‌رمضانی در این نشست ضمن ابراز گلایه از عدم اجرای مصوبات نشست قبلی و عدم ارائه گزارش‌های دقیق در حوزه مبارزه با ساخت و ساز غیر مجاز خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از ساخت بناهای غیرمجاز مهمترین و بهترین راهکار انجام اقدامات پیشگیرانه است و جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز موجب می‌شود تا مسائل ناشی از تخریب این بنا‌ها به وجود نیاید.

فرماندار نکا ادامه داد: یکی از دلایل اصلی افزایش میزان ساخت و ساز غیر‌مجاز در شهرستان سهل‌انگاری و عدم پیگیری مدیران و دستگاه‌های متولی است و اگر لازم باشد با مدیران سهل‌انگار نیز برخورد خواهد شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان با بیان این‌که ساخت ساختمان‌های غیرمجاز یقیناً زمان زیادی خواهد برد و در زمان کوتاه نمی‌توان چنین برج‌هایی را ساخت افزود: جلوگیری از هدر رفت منابع ملی و تغییر کاربری زمین‌های زراعی مسئله حیاتی کشور است و ساخت ساختمان‌های غیر‌مجاز نشان می‌دهد که در طی زمان احداث این مکان‌ها که زمان نسبتا طولانی است، هیچ نظارتی بر روی آن صورت نگرفته است.

رمضانی این ساختمان‌ها یکی دیگر از معضلاتی که خواهند داشت، ایجاد پرونده‌های قضایی و هدررفت وقت مسئولان قضایی خواهد بود. بی‌شک پیگیری و رسیدگی به این پرونده‌ها و صدور حکم، زمان زیادی را صرف خواهد کرد. همچنین درخواست شبکه برق، آب و گاز از سوی مالکان این ساختمان‌ها، موجب می‌شود تا دستگاه‌های خدمات رسان با مشکل مواجه شوند.

فرماندار نکا با بیان این‌که مدیران دستگاه‌های متولی به این مسئله ورود جدی داشته باشند، افزود: منابع طبیعی، بنیاد مسکن، جهاد، اعضای شورای اسلامی و دهیاران، نقش بسزایی در جلوگیری از ساخت و ساز غیر‌مجاز خواهند داشت و می‌توانند برای حل این معضل کمک شایانی کنند.

رمضانی در پایان سخنان خود با تاکید بر لزوم استمرار این جلسات خاطرنشان کرد: برگزاری مداوم این جلسات، پیگیری و همچنین مفیدبودن این نشست‌ها یقیناً موجب خواهد شد تا در مدت‌زمان کوتاهی میزان ساخت و ساز غیر‌مجاز در شهرستان به اندازه زیادی کاهش یابد.

 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها
گالری فیلم و عکس