امروز : 28 فروردین 1403

معرفی شهرستان محمودآباد

کد خبر : 77032 27 آذر 1397
پ

شهرستان محمودآباد از شمال به دریا از شرق به فریدونکنار از غرب به نور و از جنوب به آمل ختم می‌شود. محمودآباد در حال حاضر در حال گسترش است. محمودآباد یکی از بهترین سواحل ایران محسوب می‌شود و بسیاری از نهادهای دولتی و غیردولتی ایران در این منطقه ویلا و مراکز تفریحی دارند. از جمله شرکت نفت در آن بنای عظیمی دارد. ‎

 

معرفی شهرستان محمودآباد

شهرستان  محمودآباد از شمال به دریا از شرق به فریدونکنار از غرب به نور و از جنوب به آمل ختم می‌شود. محمودآباد در حال حاضر در حال گسترش است. محمودآباد یکی از بهترین سواحل ایران محسوب می‌شود و بسیاری از نهادهای دولتی و غیردولتی ایران در این منطقه ویلا و مراکز تفریحی دارند. از جمله شرکت نفت در آن بنای عظیمی دارد.

     

محمودآباد مازندران  بر اساس سرشماری سال ٩5   :    99369   نفر جمعیت  

رتبه در استان از لحاظ جمعیت ۱۲    و از لحاظ  تاسیس شهرستان ۱۳

این استان دارای ۲۲ شهرستان است

ارتفاع از سطح دریا ٢٢- متر  است.

محمودآباد یکی از زیباترین نواحی شمال ایران و استان مازندران است که در آن ساحل دریا به باریک‌‌ترین پهنای خود می‌رسد.که از نظر توسعه توریسم ساحلی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این منطقه به انواع خدمات و تجهیزات گردشگری مجهز است.محمودآباد در گذشته پیش‌بندر بوده وبه عنوان یکی از کانون‌های حمل و نقل کالاهای تجاری ایران و روسیه ایفای نقش می‌کرد که با توسعه بنا در نوشهر و انزلی از اهمیت آن کاسته شد.

 از نظرجغرافیایی در ٥٢ درجه و ١٦ دقیقه‌ی درازای شرقی و ٣٦ درجه و ٣٨ دقیقه‌ی پهنای شمالی قرار دارد.

ارائه‌ خدمات‌گردشگری،ماهی‌گیری‌و کشاورزی شغل اصلی ساکنان این سرزمین را تشکیل‌می دهد. مهم‌ترین محصولات این منطقه را برنج و مرکبات تشکیل می‌دهد. سبدبافی، گلیم بافی، جاجیم بافی، سفال، ظروف و مجسمه های چوبی، بافتن پارچه ها و دست بافت های سنتی از مهم ترین صنایع دستی محمود آباد به شمار می‌آیند.

راه‌های ارتباطی این شهرستان عبارتند از:

جاده محمودآباد  آمل به درازای ٢٣ کیلومتر

جاده محمودآباد  فریدون کنار به درازای ٢٣ کیلومتر

جاده محمودآباد  نور به درازای ٢٥ کیلومتر

 

اشتراک گذاری