امروز : 28 فروردین 1403

جلسه آموزشی شرح وظایف دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری

کد خبر : 77865 25 دی 1397
پ

جلسه آموزشی شرح وظایف و مسئولیت های دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با حضور همکاران ستادی برگزار شد ‎

 

نشست آموزشی شرح وظایف دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری به ریاست عیسی قاسمی طوسی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، حسین اخوان معاون امور آسیب ها و مسائل اجتماعی، سعدیه سهرابی معاون تشکلها و مشارکت اجتماعی، فضل الله کیقبادی معاون امور ساماندهی سواحل اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، همکاران استانداری و فرمانداریهای شهرستان (به صورت ویدئو کنفرانس) در محل سالن شماره یک استانداری برگزار شد.

عیسی قاسمی طوسی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران در ابتدای این نشست هدف از اجرای فعالیتهای این دفتر را گسترش و ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح استان بیان کرد و به تشریح حوزه های فعالیت، شرح وظایف و برنامه های این دفتر پرداخت.

وی در خصوص اهمیت مباحث اجتماعی و فرهنگی گفت: مباحث اجتماعی و فرهنگی به ویژه مباحث آسیب‌های اجتماعی مورد تأکید نظام قرار گرفته است؛ به گونه ای که شخص مقام معظم رهبری به این مباحث ورود کرده و بنابر دستور و زیر نظر مستقیم ایشان، سازمانی برای کنترل کاهش، پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی فراقوه‌ای تشکیل شده است به‌طوری که هر سه قوه را تحت پوشش قرار داده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ضمن اشاره به پنج مورد از آسیب های اجتماعی اولویت دار کشور؛ طلاق، حاشیه نشینی، مواد مخدر، فساد و فحشا مناطق بحرانی بیان داشت: اهم فعالیت این دفتر با توجه به این اولویت ها و در راستای کاهش آسیب های اجتماعی است.

طوسی گفت: با توجه به اینکه بحث آسیب‌های اجتماعی دغدغه سران نظام است، انتظار داریم مسئولان تأثیرگذار در این حوزه با توجه ویژه به این موضوع عمل کنند و شاهد ارتقای کمی و کیفی حوزه فرهنگی و اجتماعی در استان باشیم.

در ادامه این نشست هر یک از معاونین دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری به بیان شرح وظایف و فعالیتهای حوزه خود پرداختند.

گفتنی است در این نشست کلیپ کوتاهی از مناطق حاشیه نشین و آسیب زا و عملکرد دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در این مناطق و همچنین آشنایی با انواع مواد مخدر و عوارض آن پخش شد.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها