امروز : 30 فروردین 1403

همزمان با نواختن زنگ انقلاب؛

برای نخستین بار در کشور، دانش آموزان مازندرانی سمنی شدند

کد خبر : 78452 13 بهمن 1397
پ

زنگ انقلاب در دومین روز از دهه مبارک فجر و همزمان با مدارس سراسر کشور در ۴۸۰۰ مدرسه مازندران نواخته شد، همچنین تفاهمنامه آغاز عضوگیری شاخه دانش آموزی سمن ها بین استانداری و آموزش و پرورش مازندران امضا شد. ‎

 

مراسم نواختن زنگ انقلاب در مازندران به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه حضرت زینب (س) ساری با حضور احمد حسین زادگان استاندار مازندران و برخی دیگر از مسئولان و مدیران استانی برگزار شد و زنگ انقلاب در دیگر مناطق استان نیز با حضور فرمانداران و مدیران به صدا درآمد.

استاندار مازندران در این مراسم ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: ایران اسلامی جزو کشورهای آزاد دنیاست، در حالیکه بسیاری از کشورهای مدعی توسعه و آزادی حتی تا دوسال پیش حق رای به زنان خود نمی دادند.

وی افزود: علیرغم تمام محدودیت ها و موانعی که برای کشورمان ایجاد کرده اند در تمامی حوزه ها از نشر کتاب گرفته تا حوزه دانش، اقتصادی، نانو و هسته ای و غیره جزو کشورهای برتر دنیا هستیم.

مقام عالی دولت در استان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که ما در ساز و کارهای مشارکتی و در ایجاد نهادها و ساختارسازی جزو کشورهای برتر هستیم و روستایی نیست که دهیاری، شورا و نهادهای مدنی و اجتماعی نداشته باشد، گفت: ایران اسلامی اکنون در حوزه تشکل های مردم نهاد در شمار کشورهای توسعه یافته قرار دارد.

استاندار با اشاره به این که همه این کارها باید توسط مردم، سمن ها و نهادهای اجتماعی و مدنی انجام شود، گفت: نباید دنبال قهرمان باشیم و باید با کمک مردم مشکلات را حل کنیم.

وی افزود: با مشارکت مردم و سمن ها و تسهیل گری دولت می توان به مسایلی نظیر آسیب های اجتماعی، محیط زیست و ... ورود کرد و گره از بسیاری کارها گشود.

حسین زادگان با اشاره به این که 100 هزار دانش آموز مازنی برای نخستین بار در کشور عضو 3 سمن می شوند، عنوان کرد: در تلاشیم با توسعه مشارکت مردم و سمن ها بویزه تخصصی کردن فعالیت سمن ها برای کمک به دستگاه های اجرایی؛ روند مدیریت در جهت توسعه مازندران را شتاب ببخشیم و سمن ها را با سازماندهی از پراکندگی خارج کنیم.

وی با اشاره به این که سامانه یی را برای جذب ایده های خلاقانه و نو با عنوان نمتا در جهت مشارکتی کردن مدیریت استان طراحی و رونمایی کرده ایم، تاکید کرد: امیدواریم با هدایت آموزش و پرورش و دیگر دستگاه ها و استانداری تا سال آینده شاهد آن باشیم تا 200 هزار دانش آموز برای مدیریت و توسعه استان ایده پردازی کنند.

رییس شورای آموزش و پرورش استان با بیان این که ایده ها باید تبدیل به رفتار و عمل شود، گفت: جلسات گفتگوی بین دانش آموزان و مدیران تحت عنوان کرسی های آزاد اندیشی از سوی آموزش و پرورش راه اندازی شود و مدیریت آن را به خود دانش آموزان بسپارید.

گفتنی است در پایان این مراسم تفاهمنامه آغاز عضوگیری شاخه دانش آموزی سمن ها بین استانداری و آموزش و پرورش مازندران امضا شد.

 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها