امروز : 10 فروردین 1403

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران:

تشکیل شرکت تعاونی توسعه و عمران در شهرهای استان با هدف جذب سرمایه های کوچک؛ بابلسر، پایلوت استان معرفی می شود.

کد خبر : 79494 16 اسفند 1397
پ

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با اشاره به ظرفیت بالای استان در کشور، خواستار تشکیل شرکت تعاونی توسعه و عمران در سطح شهرستان های استان شد و افزود: این شرکت در شهرستان بابلسر به عنوان پایلوت استان معرفی می گردد. ‎

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بابلسر، صبح امروز جلسه شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع، مدیرکل امور اقتصادی استانداری و نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی در مجتمع میزبان برگزار شد.

حسن خیریانپور در این جلسه با بیان اینکه استان مازندران از ظرفیت بسیار بالایی در میان ۳۱ استان کشور برخوردار است، گفت: در کنار تمامی این ظرفیت ها، باید از ترافیک، محیط زیست، زباله و پسماند و وقایع طبیعی به عنوان تنوع و چالش های پیش روی استان نام برد.

وی، با بیان اینکه کارکرد استان مازندران فرا استانی و در سطح ملی است، گفت: مازندران در تولید ۱۴ محصول، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

خیریانپور به موقعیت ویژه بابلسر و فریدونکنار در سطح استان اشاره داشت و افزود: محصولات برنج، توت فرنگی و صنایع مبل و منبت کاری، شیلات و منابعی چون رودخانه، آببندان، تالاب و دانشگاه مازندران به‌ عنوان مرکز بزرگ دانشگاهی استان، مهمترین شاخص های رشد و توسعه در این دو شهرستان می باشند که برای استان یک امتیاز محسوب می گردد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران ضمن اشاره به اهمیت تشکیل شرکت تعاونی توسعه و عمران در سطح شهرستان ها، خاطر نشان کرد: این کار باید با استفاده ظرفیت‌های مردم و جذب سرمایه های کوچک انجام پذیرد و نوعی اطمینان را در میان عموم مردم در جهت حفظ سرمایه آنان و سودآوری مناسب به دنبال داشته باشد.

این مقام مسئول به شناسایی منابع موجود در سطح شهرستان و چگونگی بهره برداری از آن اشاره داشت و ادامه داد: جذب اعضا و شناسایی گروه های هدف اعم از مردم شهر و روستا، کارکنان دولت، اصناف و تولیدکنندگان در جهت جذب سرمایه های آنان با هدف ایجاد امنیت و اطمینان باید در دستور کار شرکت‌های تعاونی قرار گیرد.

وی، با اشاره شناسایی اولویت ها و هدایت برنامه‌ها، تصریح کرد: استانداری مازندران با توجه به ابلاغیه وزارت کشور از حداکثر توان و ظرفیت خود در جهت تسهیل طرح ها و پروژه های شرکت توسعه تعاونی و عمران شهرستان بابلسر به عنوان پایلوت استان در زمینه های کشاورزی، خدمات برتر، شهر الکترونیک و گردشگری بهره خواهد برد.

حسن خیریانپور در پایان به واگذاری پروژه های عمرانی نیمه تمام و بهره برداری شده دستگاه اجرایی به شرکت های تعاونی به عنوان یکی از شاخص های ارزشیابی مدیران کل اشاره داشت و افزود: مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی در استانداری، آمادگی مشارکت در اجرای پروژه های سرمایه‌گذاری در سطح شهرستان های استان را دارد.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها