امروز : 31 فروردین 1403

کارگاه آموزشی نماز (خانواده مطهر )

قاسمی طوسی: نماز خانواده باعث افزایش محبت در خانواده می شود.

کد خبر : 79683 19 اسفند 1397
پ

کارگاه آموزشی نماز(خانواده مطهر) ویژه مشاورین امور بانوان فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی استان با هدف ارتقاء مهارت عملی بانوان در جهت توامندسازی خانواده ها به منظور جذب فرزندان به نماز و تقویت نقش الگوی بانوان در افزایش سلامت معنوی در استانداری برگزار گردید. ‎

 

کارگاه آموزشی نماز(خانواده مطهر) ویژه مشاورین امور بانوان فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی استان با هدف ارتقاء مهارت عملی بانوان در جهت توامندسازی خانواده ها به منظور جذب فرزندان به نماز و تقویت نقش الگوی بانوان در افزایش سلامت معنوی با تدریس حجت الاسلام محمدباقر علیزاده از مرکز تخصصی نماز استان قم، مدیرکل امور بانوان و خانواده وعباسعلی ابراهیمی مدیر ستاد اقامه نماز استان درتاریخ ۹۷/۱۲/۱۹ درسالن شماره ۲ استانداری در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.

مدیر ستاد اقامه نماز مازندران پس از حمد و ثنای خداوند و تسلیت شهادت امام علی النقی الهادی (ع) و تقدیر و تشکر از دست اندرکاران برگزاری این دوره به اهمیت و نقش والدین در نهاد خانواده ) مخصوصاً مادران پرداخت. حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه اهداف این طرح را ۱- ارتقاء سطح آگاهی و اعتقادات دینی والدین به ویژه مادران ۲- ترویج فرهنگ نورانی نماز در بین خانواده و آشنایی والدین با نیازهای درونی و شبهات دینی فرزندان و پاسخگویی به آن ۳- ارتقاء مهارت عملی بانوان در جهت توانمند سازی خانواده ها به منظور جذب فرزندان به نماز ۴- تقویت نقش الگوی بانوان و مادران در خانواده در ارتقاء سلامت معنوی فرزندان دانست و افزود: اگر فرزندان پدر و مادر را مقید و معتقد به نماز بیابند بی هیچ تردیدی آنان نیز الگوی خویش را از خانواد خواهند گرفت.

مدیرکل امور بانوان و خانواده با بیان اینکه خدای مهربان شخصیت و کرامت انشان را در گرو نقوای الهی دانست افزود: تقوا جنبه های مختلفی دارد و یکی از آنها تقوای خانوادگی است و اگر چنین تقوایی در خانواده حاکم شود خانواده هم به جایگاه وارزش واقعی خود نزدیک شده است.

طوسی افزود: وجود آدمی از درون خانواده ریشه گرفته و در آن ارزشهای اخلاقی، اعتقادات و تعالی آدمی از نسلی به نسل دیگر انتقال می یابد. وی اجرای طرح خانواده مطهر را برای تربیت دین فرزندان بسیار مفید و کارساز دانست و خاطر نشان کرد تجارب تربیتی و افعال پدر و مادر تأثیر فراوان در تقویت روحیه و انجام فرائض دینی از جمله نماز در فرزند به جا می گذارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری حاکم تبودن روح معنویت بر خانه را از آسیب های موجود در خانواده امروزی برشمرد و افزود: توجه به نماز در خانواده فضای معنوی و سلامت روانی را در محیط خانه حکمفرما می کند و بسیاری از اختلافات درون خانواده در عدم توجه به نماز دیشه دارد و برای زدودن این بد اخلاقی ها ارتباط با خدای متعال در نماز تحقق می یابد.

در ادامه مدرس اعزامی از مرکز تخصصی نماز قم بر اساس سرفصل های تعیین شده برابر شیوه نامه در کلاس فوق الاشاره به تدریس پرداختند.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها