En امروز : 10 فروردین 1403

قدردانی مقام عالی دولت در مازندران از همه تلاشگران در سیل اخیر؛

استاندار مازندران خواستار توجه ویژه دولت برای بازسازی مناطق سیل زده استان شد

کد خبر : 80904 4 فروردین 1398فرهنگی
پ

احمد حسین زادگان، رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران مازندران در این جلسه با قدردانی از همه دستگاه‌های اجرایی و امدادی که برای امداد و نجات در سیل اخیر پای کار آمدند، گفت: امیدواریم دولت توجه ویژه‌ای به مازندران برای بازسازی مناطق سیل زده داشته باشد. ‎

شورای هماهنگی مدیریت بحران مازندران با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی استانداری، نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران مازندران با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار مازندران، وزرای نیرو، جهادکشاورزی و راه و شهرسازی، اعضای ستاد مدیریت بحران کشور و اعضای مجمع نمایندگان استان در استانداری مازندران برگزار شد.
استاندار مازندران در سخنانی با تقدیر از پیام راهگشای مقام معظم رهبری به ‌سیل‌زدگان، اظهار داشت: از همه دستگاه‌های اجرایی و امدادی که برای امداد و نجات پای کار آمدند تقدیر می‌ کنم.
احمد حسین‌زادگان با بیان این که اثرات سیلاب از بین‌رفته و تلاش برای بازگشایی محورهای مسدود شده ادامه دارد، افزود: امیدواریم دولت توجه ویژه‌ای به مازندران برای بازسازی مناطق سیل زده داشته باشد.

فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد و دارایی نیز پس از بازدید از مناطق سیل زده شرق مازندران در این جلسه، افزود: در شرایط فعلی سیل پیاپی اقتصاد این استان را تحت تاثیر قرار داده است و در یک سال گذشته مازندران شاهد 2 سیل مخرب بود.

وی اضافه کرد: سیل اواخر سال گذشته 2.5 برابر مخربتر از سیل نیمه سال اول 97 بود و این روند زندگی و اقتصاد این مردم منطقه تحت تاثیر قرار داده است و باید کمک مضاعفی به کشاورزان صورت گیرد تا بتوانند سرپا شوند.

وزیر اقتصاد افزود: اگرچه با ورود به موقع مدیران دستگاههای اجرایی و مدیریت خوب استاندار به عنوان مدیریت ارشد مازندران التهاب سیل کاهش یافت، ولی باید به سیل زدگان کمک شود.

 

 یارانه بیمه دولتی 

وزیراقتصاد و دارایی با اشاره به ناچیز بودن حجم بیمه سپاری از سوی کشاورزان و واحدهای مسکونی، گفت: باید دولت برای جبران خسارت ها ناشی از سیل در استان های شمالی کشور یارانه ای را برای بیمه سپاری اختصاص دهد.

دژپسند افزود: اگر دولت یک تا دو سال با یارانه نسبت به بیمه سپاری مزارع و واحدهای مسکونی در معرض خطر پرداخت کند پس از آن مردم خودشان این کار را انجام می دهند.

 استمهال وام کشاورزان 

وزیر اقتصاد و دارایی افزود: سیل به مزارع و باغات این استان خسارت زیادی وارد کرد و اقتصاد کشاورزی نیز با مشکل مواجه شده است.

دژپسند اضافه کرد: در شرایط فعلی نیاز است تا برای کمک به زارعان و باغداران تسهیلات آنها برای یک تا دو سال استمهال شود.

وی اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری را راهکار دیگری برای کاهش اثرات ناشی از سیل اعلام کرد.

 

اشتراک گذاری