En امروز : 31 فروردین 1403

استاندار مازندران در دیدار اعضای جدید هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی مازندران؛

اتاق بازرگانی نقش پررنگ‌تری در توسعه تجارت خارجی داشته باشد

کد خبر : 81464 23 فروردین 1398فرهنگی
پ

احمد حسین زادگان در این دیدار بر توسعه تجارت خارجی تأکید کرد و خواستار نقش پررنگ‌ تر اتاق بازرگانی مازندران در این خصوص شد. ‎

استاندار مازندران بر توسعه تجارت خارجی تأکید کرد و خواستار نقش پررنگ‌ تر اتاق بازرگانی مازندران در این خصوص شد.

احمد حسین زادگان در دیدار اعضای جدید هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران، به برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی در اواخر سال گذشته اشاره کرد و گفت: برگزاری انتخابات در هر دوره‌ای سختی‌های خود را دارد. از تمام افرادی که در برگزاری این انتخابات تلاش کردند، تشکر می‌کنم و به افرادی که رأی دادند و افرادی که رأی آوردند نیز تبریک می‌گویم.

حسین زادگان با اشاره به اینکه شروع امسال با حوادث طبیعی همراه بود، اظهار داشت: سیل علاوه بر خسارت، جنبه‌های مثبتی هم دارد، تحریم هم مثل سیل است، نقاط منفی و مثبتی دارد که باید راه‌ های مقابله با نقاط منفی و استفاده از نقاط مثبت را پیدا کرد.

وی ادامه داد: باید از تحریم‌های موجود در افزایش صادرات بهره ببریم و دولت در سطح استانی و کلان می‌بایست شرایط لازم را فراهم کند.

مقام عالی دولت در استان مازندران با تأکید بر این که اتاق بازرگانی باید نقش پررنگی در توسعه تجارت داشته باشد، تصریح کرد: بررسی و برطرف کردن موانع و مشکلات در استان و پیگیری مشکلات در سطح ملی از وظایف ماست.

وی به توسعه تجارت خارجی در شمال نظیر جنوب کشور تأکید کرد و گفت: به خاطر تحریم‌ها باید از طریق صادرات ارز بیشتری وارد کشور کنیم و کارهای ساختاری را باید شتاب دهیم، نظیر منطقه آزاد که روند مثبتی در دریافت مجوز ایجادشده است، مدل منطقه آزاد مازندران با محوریت بنادر و با سه لکه بندر نوشهر، بندر فریدونکنار و بندر امیرآباد خواهد بود که با دولت به توافق رسیدیم.

استاندار مازندران وجود منطقه آزاد برای توسعه تجارت خارجی را ضروری دانست و اظهار داشت: ایجاد پایانه‌های صادراتی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و حمایت‌های لازم را در این خصوص انجام می‌دهیم.

وی در خصوص رفع موانع و مشکلات تجار و تولیدکنندگان نیز گفت: برای استفاده از اختیارات استانی، جلسه ویژه‌ای برای توسعه تجارت خارجی با حضور مدیران مربوطه را به‌ زودی برگزار می‌کنیم تا موانع و مشکلات را بررسی و برای آن چاره‌ اندیشی کنیم.

به گفته وی، مشکلات تولید و تجارت با همدلی و مشارکت دولت و بخش خصوصی در استان برطرف خواهد شد و همه مدیران باید در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.

حسین زادگان به بازدید اخیر خود از بندر فریدونکنار نیز اشاره کرد و افزود: بندر فریدونکنار امسال فعال‌تر خواهد شد، نیاز به لایروبی دارد که هر چه زودتر باید انجام شود، از بنادر دیگر نیز حمایت‌های لازم صورت خواهد پذیرفت.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری