امروز : 6 اردیبهشت 1403

ولی زاده #معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان بابل در بازدید از# دانشکده فنی و حرفه ای دختران بابل:

ایجاد اشتغال پایدار و اشتغال در حوزه های مهارتی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در شهرستان در سال جدید است

کد خبر : 81526 25 فروردین 1398
پ

بازدید فرماندار ویژه شهرستان بابل در راستای تحقق شعار #رونق تولید با #حمایت و تشویق دانش آموختگان آموزشگاهها ، دانشکده ها و دانشگاههای فنی و حرفه ای در جهت مهارت آموزی و ایجاد اشتغال پایدار... ‎

 

 

⚛️ ولی زاده #معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان بابل در بازدید از# دانشکده فنی و حرفه ای دختران بابل گفت: ایجاد اشتغال پایدار و اشتغال در حوزه های مهارتی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در شهرستان در سال جدید است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان بابل، قربانعلی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان بابل به اتفاق حاج اسماعیلی، بخشدار مرکزی این شهرستان از# دانشکده فنی و حرفه ای دختران بابل در راستای تحقق شعار #رونق تولید با #حمایت و تشویق دانش آموختگان آموزشگاهها ، دانشکده ها و دانشگاههای فنی و حرفه ای بازدید بعمل آورد.

پس از پایان این بازدید فرماندار بابل اظهار داشت: بحث تحقیق و پژوهش موضوعی است که باید به آن نگاهی ویژه داشت.

وی افزود: باید بین صنعت و پژوهش رابطه ای متناسب با رونق تولید ایجاد کرد.

فرماندار بابل تاکید کرد:روحیه خودباوری باید در جامعه و در بین جوانان نهادینه شود و همین ایجاد خودباوری موجبات پیشرفت های پیاپی را به دنبال خواهد داشت.

این مقام مسئول ادامه داد: امید به آینده و افتخار به گذشته باید سرلوحه کارمان در راستای رونق تولید قرار بگیرد.

 وی ابراز داشت:حتی هدایت و حمایت از مشاغل خرد نیز می تواند در رونق تولید موثر باشد. در این حوزه و با نگاه ویژه به آن می‌توان از دغدغه‌های خانواده‌ها در حوزه اشتغال فرزندانشان کاست.

ولی زاده گفت:انشاالله شاهد رشد و ارتقا و پیشرفت در همه این حوزه‌ها در شهرستان خواهیم بود .

نماینده عالی دولت در شهرستان بابل در پایان از برگزاری ۳ اتفاق فرهنگی بزرگ در اردیبهشت ماه در شهرستان بابل خبر داد و اعلام کرد:

-از ۹ اردیبهشت تا ۱۳ اردیبهشت جشنواره وارش بعد از ۴ سال وقفه به اجرا در خواهد آمد .

-در اوایل اردیبهشت جشنواره بهار نارنج را در شهرستان بابل برپا خواهیم کرد.

 - مراسم گرامیداشت هفته معلم نیز در اردیبهشت ماه سال جاری به عنوان سومین اتفاق فرهنگی خوب در بابل  به اجرا در خواهد آمد.

در ادامه خانم دکتر طالبیان ،رئیس دانشکده فنی و حرفه ای دختران بابل گفت:این مرکز در سال ۸۴ فعالیت خود را با ۴ رشته شروع کرد و در سال ۱۳۹۰ از حوزه وزارت آموزش و پرورش خارج و به وزارت علوم ملحق شد.

وی از سیاست های این دانشکده توانمندسازی اساتید و تبدیل وضعیت آنها  به هیئت علمی ذکر کرد و افزود: در حال حاضردر ۸ رشته کاردانی شامل گرافیک ،معماری ،نقشه کشی ،نقشه کشی معماری ،حسابداری، حسابداری بازرگانی، رشته فناوری و اطلاعات و ارتباطات آی تی ،طراحی پوشاک و طراحی دوخت و نرم افزار در این دانشکده دانشجو پذیرفته میشود . و همچنین در ۳ رشته کارشناسی شامل ارتباطات تصویری، طراحی پوشاک و آی سی تی دانشجویان در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند.

خانم طالبیان ادامه داد: تاکنون دو هزار و ۵۰۰ دانشجو از این دانشکده فارغ التحصیل شده اند. وهم اکنون هزار و ۲۹۰ نفر دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند.

وی اظهار داشت: در سال تحصیلی آینده ۳ رشته کارشناسی به سه رشته قبلی اضافه خواهد شد و در مجموع رشته های کارشناسی که در این دانشگاه در آن دانشجو پذیرفته میشود به شش رشته ارتقا خواهد یافت.

رئیس دانشکده فنی و حرفه ای دختران بابل مهمترین رسالت دانشکده فنی و حرفه ای دختران را بحث مهارت افزایی و توانمندسازی افراد و در نتیجه ایجاد اشتغال پایدار در جامعه ذکر کرد و افزود:از مهم ترین نکات بارز دانشجویان این دانشکده این است که دانشجویان از دوره متوسطه شروع به فراگیری آموزشهای مهارتی مینمایند و وقتی که بعد از فراغت از تحصیل از دانشکده وارد بازار می‌شوند ، به عنوان یک تکنسین و مهندس سهم بسیار موثری به عنوان یک فرد کارآمد و مجرب در ایجاد اشتغال پایدار در جامعه دارند .

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها