En امروز : 5 اردیبهشت 1403

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جمع خبرنگاران:

تاکنون 79 میلیارد تومان کمک بلاعوض به بخش کشاورزی به حساب استان واریز شده است / پرداخت کمک بلاعوض کشاورزان سیل زده مازندران بزودی آغاز می شود

کد خبر : 81763 2 اردیبهشت 1398فرهنگی
پ

عزیزالله شهیدی فر در نشست خبری ستاد باز سازی مناطق سیل زده در استانداری مازندران گفت که دولت 158 میلیارد تومان کمک بلاعوض به بخش کشاورزی سیل زده استان تخصیص داده که از این مبلغ 79میلیارد تومان به حساب استان واریز شده است. ‎

عزیزالله شهیدی فر در نشست خبری ستاد باز سازی مناطق سیل زده در استانداری مازندران گفت که دولت 158 میلیارد تومان کمک بلاعوض به بخش کشاورزی سیل زده استان تخصیص داده که از این مبلغ 79میلیارد تومان به حساب استان واریز شده است.

شهیدی فر افزود: تا کنون پرونده پرداخت 10 هزار بهره بردار سیل زده بخش های مختلف کشاورزی استان تکمیل شد که برای جبران خسارت کمک بلاعوض و تسهیلات کم بهره دریافت می کنند.

وی با اعلام این که 450 میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد چهار درصدی بخش کشاورزی مازندران نیز توسط بانک های عامل کشاورزی، ملی، ملت، صادرات و تجارت آماده پرداخت است، گفت : 500 نفر از کارشناسان پهنه کشاورزی مستقر در مراکز خدمات کشاورزی بخش های مختلف استان همچنان در حال بررسی میزان خسارت ها در مناطق سیل زده هستند.

شهیدی فر، خاطرنشان کرد: اقدامات اولیه برای پرداخت کمک بلاعوض به ۱۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی انجام شد.

وی با اشاره به این که کاهش محصول کشاورزی در مازندران نداریم، افزود: تنها در سیاه ریشه ها شامل هلو و شلیل است که به دلیل حساسیت بالا به آب و آب ماندگی پیش بینی می شود کاهش محصول داشته باشیم.

شهیدی فر با اعلام این که 50 درصد خسارت ها در سیل اخیر مربوط به بخش کشاورزی بوده است، یادآور شد: ۸۵ درصد خزانه گیری برنج در مازندران انجام شد و مابقی از هفته آینده و با خروج سامانه بارشی انجام خواهد شد. 

وی از کشاورزان خواست تا توصیه کارشناسان کشاورزی را جدی گرفته و با همکاری آنان علاوه بر تکمیل پرونده جبران خسارت، زمین های کشاورزی را به بهترین روش بازگردانند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران همچنین از پرداخت 10 میلیارد تومان خسارت از سوی صندوق بیمه کشاورزی استان به کشاورزان خبر داد.

وی میزان خسارت این بخش را هم 20 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت که بقیه نیز با تکمیل پرونده و اتمام کارشناسی پرداخت خواهد شد.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری