En امروز : 9 فروردین 1403

اخطاریه

هواشناسی

کد خبر : 81771 2 اردیبهشت 1398
پ

بر اساس گزارش دریافتی از اداره کل هواشناسی استان، از بعد از ظهر امروز دوشنبه تا صبح روز چهارشنبه مورخ 98/2/4 شاهد افزایش بارندگی و وزش باد شدید و کاهش محسوس دما در استان خواهیم بود که در ارتفاعات بصورت برف پیش بینی می شود. ‎

بر اساس گزارش دریافتی از اداره کل هواشناسی استان، از بعد از ظهر امروز دوشنبه تا صبح روز چهارشنبه مورخ 98/2/4 شاهد افزایش بارندگی گاهی بصورت رگبار و رعد و برق، وزش باد گاهی نسبتاً شدید و کاهش محسوس دما در استان خواهیم بود که بارش در ارتفاعات بصورت برف پیش بینی می شود. لازم به ذکر است مجموع مقدار بارندگی طی این مدت در نیمه شرقی استان بیشتر از نیمه غربی و بین 30 تا 70 میلی متر برآورد می شود.

لذا به کلیه هم استانی های عزیز و مسافرین محترم توصیه می گردد:

  1. 1- با توجه به پیش بینی بارش برف به همراه پدیده مه گرفتگی، لغزندگی جاده ها و احتمال ریزش سنگ در محورهای کوهستانی، هنگام تردد در محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی استان بخصوص هنگام شب، ضمن توجه به تابلوها و علائم نصب شده در جاده ها و هشدارهای نیروهای راهداری و پلیس راه، با رعایت نکات ایمنی و کسب اطلاعات از مسیر طی طریق نمایند.
  2. 2- نظر به پیش بینی وزش باد نسبتاً شدید و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و خیابانها، شهرداران محترم ضمن آماده باش کامل نیروها و ماشین آلات، تمهیدات لازم را در این خصوص به عمل آوردند.
  3. 3- به کلیه مسافرین و هم استانیهای محترم توصیه می گردد که از تفرج و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری نموده و در صورت بالا بودن سطح آب رودخانه ها و آبراهه ها ازعبور نمودن با وسیله نقلیه از عرض رودخانه جدا اجتناب نمایند.
  4. 4-با توجه به پیش بینی وزش باد شدید و کاهش محسوس دما، شالیکاران زحمتکش جهت ایمن سازی و مقاوم سازی پوشش خزانه های برنج خود تمهیدات لازم بعمل آورند.
  5. 5- نظر به بارش برف و به منظور جلوگیری از یخزدگی شکوفه های درختان در ارتفاعات استان، باغداران محترم، ضمن توجه به توصیه های کارشناسان کشاورزی و باغداری تمهیدات لازم را در این خصوص به عمل آورند.
  6. 6- از ماهیگیری، قایقرانی و هرگونه فعالیت دریایی در هنگام مواج بودن دریا جداً خودداری گردد.
  7. 7- به کلیه نیروهای امدادی و خدماتی توصیه می گردد ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی، آمادگی لازم جهت هرگونه عملیات امدادی و نجات و خدمات رسانی همچون گذشته را داشته باشند.
اشتراک گذاری