En امروز : 9 فروردین 1403

پیام تبریک استاندارمازندران در پی قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد در آسیا

کد خبر : 81805 4 اردیبهشت 1398فرهنگی
پ

احمد حسین زادگان، با صدور پیامی؛ ضمن تبریک این قهرمانی، یادآور شد: تردیدی نیست؛ درخشش ملی پوشان پرافتخار مازندرانی در مسابقات قهرمانی آسیا، نوید دهنده روزهای درخشان دیگری در کُشتی ایران و مازندران خواهد بود. ‎

احمد حسین زادگان، استاندارمازندران قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد ایران در آسیا در کشور چین را تبریک گفت:

متن کامل پیام مقام عالی دولت در مازندران به شرح زیر است:

                                                             بسم الله الرحمن الرحیم
قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا در چین، بار دیگر موجب مباهات مردم ایران بویژه جامعه ورزش و دوستداران کشتی استان مازندران شد.
تردیدی نیست؛ درخشش ملی پوشان پرافتخار مازندرانی در مسابقات قهرمانی آسیا، نوید دهنده روزهای درخشان دیگری در کُشتی ایران و مازندران خواهد بود.
کسب این مقام قهرمانی را به کشتی‌گیران، مربیان، پیشکسوتان و مردم کُشتی دوست استان تبریک می گویم و از اینکه فرزندان این آب خاک موفق شدند بار دیگر در عرصه بین المللی برای مردم ایران عزیز افتخار آفرینی کنند خدا را شاکر هستم.

احمد حسین زادگان

استاندار مازندران

گفتنی است؛ پس از ۳۶ سال، کشتی آزاد مازندران در پیکارهای آسیایی کمیت و کیفیت رنگ بهتری را پیدا کرد. این ارتقا از سومین دوره به سال ۱۹۸۳ در تهران تا سی و دومین دوره در ۲۰۱۹ شی آن چین؛ طول کشید.
آن موقع مجید ترکان، یعقوب نجفی جویباری، عسکری محمدیان و عزیز واگذاری همگی طلایی شدند، آن چهارضلعی زرین شده بود بهترین نمایش همه دوران؛ چند بار هم بهش نزدیک شده بودند تا رکورد را ارتقا بدهند اما در چین، این اتفاق بزرگ ثبت شد.
مازندرانی ها در آخرین دوره اش؛ در همین هفته ۴ طلا گرفتند به اضافه یک برنز، که به معنای گذشتن از نصاب درج شده در تاریخ این پیکارها بود.
رضا اطری در ۵۷ کیلوگرم اولین طلای بابلی ها را در قهرمانی آسیا گرفت، مبارزاتی سریع و ضربتی داشت تا این بار روی سکوی اول کارش را تمام کند.
در ۶۱ کیلوگرم بهنام احسان پور بهشهری یک طلای دیگر را به طلا و دو نقره آسیایی خودش اضافه کرد تا فقط با یک طلای دیگر در سال های آینده پرافتخارترین مازنی کشتی آزاد آسیا شود.
در ۷۴ کیلوگرم محمد نخودی، نوجوانی از جویبار سوم شد، کمی شانس هم آورد اما با این میزان تجربه کسب مدال در آسیایی بزرگسالان نشان از توان فوق العاده اش می دهد. محمد کم سن و سال ترین مدال آور مازنی در این بازی هاست فقط با ۱۷ سال سن.
کامران قاسم پور از جویبار در ۸۶ کیلوگرم با تسلط و بدون مشکل قهرمان شد، اولین حضور و اولین مدال و ادامه طلا آوری های بی وقفه.
رضا یزدانی پلنگ جویبار سومین طلایش را از قهرمانی آسیا گرفت تا با مسعود اسماعیل پور از این نظر برابر شود. یزدانی پس از سه سال دوباره طلای یک تورنمنت بزرگ را در بازگشت به میادین گرفت.
شکستن طلسم ۳۶ ساله با گذر از مرز ۶۰ مدال در تاریخ این بازی ها هم همراه بود، حالا مازنی ها با ۳۳ طلا، ۱۴ نقره و ۱۴ برنز بیشترین مدال ها را میان استان ها در گنجه افتخارات دارند و اینهمه مدال با تاریخ افتخارات برخی استان های دیگر در مجموع رشته های ورزشی  برابری می کند. 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری