امروز : 6 اردیبهشت 1403

فرماندار مرکز استان مازندران تاکید کرد:

لزوم ارتقاء آموزش در توسعه و ایجاد اشتغال در روستاها

کد خبر : 81810 4 اردیبهشت 1398
پ

فرماندار ساری با اشاره به نقش آموزش در توسعه و ایجاد اشتغال در روستاها، خاطرنشان کرد: روستاها در مباحث شاخص اقتصادی مانند ایجاد اشتغال مولد، فعالیت‌های تولیدی و ایجاد بازارچه‌های محلی و هفتگی روستایی و... دارای ضعف هستند که این ضعف با آموزش مستمر قابل‌حل است. ‎

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ساری، عباسعلی رضایی در دوره آموزشی دهیاران شهرستان ساری که با موضوع اشتغال، سرمایه‌گذاری، زیربنایی و عمرانی برگزار شد، گفت: اگر امروزه توسعه روستایی را راهبردی بدانیم که به‌منظور بهبود زندگی اقتصادی، اجتماعی، محیطی و... گروه خاصی از مردم به مرحله اجرا در آمده است، در این صورت رابطه معناداری میان شرح وظایف دهیاران و توسعه روستایی قابل‌مشاهده است.

وی با بیان اینکه روستا به عنوان قاعده نظام سکونت و فعالیت ملی، نقش اساسی در توسعه ملی ایفا می‌کند، تصریح کرد: توسعه پایدار سرزمین درگرو پایداری فضاهای روستایی در ابعاد مختلف می‌تواند نقش مؤثری در توسعه منطقه‌ای و ملی داشته باشد.

رضایی با اشاره به نقش آموزش در توسعه و ایجاد اشتغال در روستاها، خاطرنشان کرد: روستاها در مباحث شاخص اقتصادی مانند ایجاد اشتغال مولد، فعالیت‌های تولیدی و ایجاد بازارچه‌های محلی و هفتگی روستایی و... دارای ضعف هستند که این ضعف با آموزش مستمر قابل‌حل است.

فرماندار ساری به ضمن تشکر از دهیاران در امدادرسانی و مشارکت در مدیریت بحران سیل اخیر، گفت: سیل پایان سال 97 نمایانگر نقش مدیریتی و خدمت‌رسانی دهیاران در امور روستاها بود زیرا بدون در نظر گرفتن آن‌ها امکان مدیریت بحران وجود نداشت.

 

 

 

 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری

افزودن دیدگاه




متن بالا را در زیر وارد کنید

پیوند ها