امروز : 10 فروردین 1403

اداره کل پدافندغیرعامل

سومین نشست کمیته مشورتی پدافند غیرعامل استان مازندران در سال 98 برگزار شد.

کد خبر : 81813 5 اردیبهشت 1398
پ

 در تاریخ 98/2/3 سومین نشست کمیته مشورتی پدافند غیزعامل استان در سال­جاری با دعوت از دکتر رحمانی فیروزجاء، استاد جامعه شناسی و مدیر گروه جامعه شناسی دانشگاه آزاد اسلامی بابل در دفتر مدیرکل برگزار شد. دکتر حسین منفردی، مدیرکل پدافند غیرعامل استان در این نشست، یکی از مهمترین موضوعات در حوزه پدافند غیرعامل را مباحث جامعه شناسی و روان شناسی دانست و اذعان داشت مدیران باید در بسیاری از رخدادهای طبیعی از قبیل سیل که در پی آن آسیب­های روحی و روانی مردم بسیار جدی است، از نظر متخصین جامعه شناسی و روانشناسی در پیشبرد امور استفاده کنند. ‎

 

در تاریخ 98/2/3 سومین نشست کمیته مشورتی پدافند غیزعامل استان در سال­جاری با دعوت از دکتر رحمانی فیروزجاء، استاد جامعه شناسی و مدیر گروه جامعه شناسی دانشگاه آزاد اسلامی بابل در دفتر مدیرکل برگزار شد.

دکتر حسین منفردی، مدیرکل پدافند غیرعامل استان در این نشست، یکی از مهمترین موضوعات در حوزه پدافند غیرعامل را مباحث جامعه شناسی و روان شناسی دانست و اذعان داشت مدیران باید در بسیاری از رخدادهای طبیعی از قبیل سیل که در پی آن آسیب­های روحی و روانی مردم بسیار جدی است، از نظر متخصین جامعه شناسی و روانشناسی در پیشبرد امور استفاده کنند.

ایشان مقوله نشاط اجتماعی را جهت کارکرد بهینه جامعه امری ضروری دانست و  ایراد داشت برای این منظور مشورت با نخبگان در حوزه جامعه شناسی بسیار لازم است.

دکتر فیروزجاء، استاد دانشگاه و مدیرگروه جامعه شناسی دانشگاه آزاد اسلامی بابل که از مسئولین سازمان مردم نهاد «جمعیت دوستداران شهر سالم مازرون» هستند نیز در این نشست ضمن تشریح مباحث جامعه شناسی، اذعان داشت هر تحول جدی که در هر کشوری صورت می گیرد باید از مسیر تحول دینی باشد.

ایشان موضوع شفاف سازی را امری مهم جهت افزایش اعتماد میان مردم و حکومت دانست و بر مقوله آموزش توسط متخصین امر در حوزه های مختلف پدافند غیرعامل تاکید کرد و بهره­گیری از ظرفیت­های نهادهای مدنی را موثر و راه­گشا دانستند.

مدیرگروه جامعه شناسی دانشگاه آزاد اسلامی بابل ضمن اشاره به پارامترهای سرمایه های اجتماعی و بررسی وضعیت کشور و استان از این نظر، پیشنهادات و راهکارهایی را جهت افزایش توسعه عمومی استان ارائه نمود.

اشتراک گذاری
گالری فیلم و عکس
پیوند ها