امروز : 6 اردیبهشت 1403

فرماندار محمودآباد :

شوراها یکی از ارکان اصلی مردم سالاری در جامعه محسوب می گردند.

کد خبر : 81987 9 اردیبهشت 1398
پ

آیین تجلیل از اعضای ادوار شورای اسلامی شهر محمودآباد بمناسبت نهم اردیبهشت و روز ملّی شوراها با حضور یحیی یوسف پور فرماندارشهرستان محمودآباد ، معاونین فرمانداری شهرستان محمودآباد،علی صیقل وازی شهردار محمودآباد، فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان محمودآباد و اعضای شورای اسلامی شهر محمودآباد از دوره اول الی پنجم و خانواده های ایشان و کارکنان شهرداری و خانواده های آنان در سالن همایش مجتمع آموزشی نفت برگزار شد. ‎

 

فرماندار محمودآباد :

شوراها یکی از ارکان اصلی مردم سالاری در جامعه محسوب می گردند.

آیین تجلیل از اعضای ادوار شورای اسلامی شهر محمودآباد بمناسبت نهم اردیبهشت و روز ملّی شوراها با حضور یحیی یوسف پور فرماندارشهرستان محمودآباد ، معاونین فرمانداری شهرستان محمودآباد،علی صیقل وازی شهردار محمودآباد، فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان محمودآباد و اعضای شورای اسلامی شهر محمودآباد از دوره اول الی پنجم و خانواده های ایشان و کارکنان شهرداری و خانواده های آنان در سالن همایش مجتمع آموزشی نفت برگزار شد.

یحیی یوسف پور، فرماندار شهرستان محمودآباد طی سخنانی این مراسم ضمن تبریک روز شوراها بیان کرد: شوراها یکی از ارکان اصلی مردم سالاری در نظام جمهوری اسلامی بعنوان محور عدالت گستری در جامعه محسوب می شوند و برای خدمت هر چه بهتر به مردم و حل مشکلات جامعه در قانون اساسی کشورمان عنوان شده است.

وی گفت: نهاد شوراها برگرفته از آیات قرآن کریم است و ریشه در آموزه های دینی ما دارد و نشان دهنده مردم سالاری دینی است.

وی وجود شوراها را مایه خیر و برکت برای نظام،دولت و مردم دانست و افزود:  شوراهای اسلامی شهر و روستا در مجموع عملکرد مفید و قابل قبولی دارند و عموما در جهت پیشرفت شهرها و روستاها تلاش می کنند.

 

 

علی صیقل وازی شهردار محمودآباد نیز طی سخنانی در این مراسم  ضمن تبریک فرا رسیدن روز شوراها گفت: این آیین بهانه و فرصتی بود برای تکریم و پاسداشت و قدرشناسی از زحمات کلیه عزیزان خوب و فهیم شهرمان که در سنگر شورای اسلامی سالهای سال برای توسعه و ارتقای این شهر از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نکردند .

 شهردار محمودآباد با اشاره با جایگاه مشاوره و مشورت در دین مبین اسلام گفت:  مشورت، یکی از مسائل بسیار مهم در دین مبین اسلام است، به گونه‏ای که در جامعه اسلامی رهبران به مشورت کردن با افراد با صلاحیت امر شده‏اند و شورا یک اصل عقلی است که آموزه های دین اسلام در کتاب و سنت نیز بر آن صحه گذاشته است.

صیقل وازی افزود: انقلاب اسلامی ایران نیز که بر مبنای آموزه های اسلامی در چارچوب هدف سلبی خود با استبداد و خودرایی فرمانروایان به مبارزه برخاست و تحقق مشارکت عمومی مردم در تعیین سرنوشتشان را به عنوان یک هدف ایجابی برگزید. اصل ارزشمند شورا را مورد توجه جدی قرار داد و قانون اساسی هنگامی که در بیان اصول کلی حاکم بر نظام جمهوری اسلامی در اصل ششم شیوه اداره امور کشور را بر آراء عمومی مبتنی کرد و روش آن را انتخابات قرارداد، به موازات اشاره به انتخاب رئیس جمهوری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از انتخاب اعضای شوراهای اسلامی نیز به عنوان ابزاری برای تحقق حاکمیت مردم و تجلی اراده عمومی یاد کرده است.

شهردار محمودآباد تصریح کرد : امروز که افتخار میزبانی از شما گران مایگان عزیز را داریم ۶۸ روز است که عنوان خادمی شهر محمودآباد را در ردای شهردار این شهر بر تن دارم و در این مدت تمام تلاش خودم را معطوف کردم تا در تعامل و همکاری و همراهی با اعضای شورای اسلامی شهر محمودآباد سر آغاز تحول و اتفاق های خوب برای محمودآبادی که سالهای سال است درجا میزنه و روزهای خوبی را سپری نمی کند، باشیم و در این راه دست همه ی عزیزانی که به کمک کنند تا بتوانیم  زمینه های توسعه و پیشرفت را به این شهر فراهم کنیم به گرمی می فشاریم.

 در بخش دیگری از مراسم، نورالله قلی زاده، رئیس شورای اسلامی شهر محمودآباد در اظهار داشت: هدف از تکریم و پاسداشت و قدرشناسی از زحمات اعضای محترم شورای اسلامی شهرمان در ادوار گذشته سپاسگذاری از این عزیزان است که سالهای سال برای توسعه و ارتقای این شهر از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نکردند.

قلی زاده در ادامه این مراسم به بیان پروژه های سال ۹۸ شهرداری پرداخت و اظهار داشت که شورای اسلامی شهر محمودآباد از هیچ تلاشی در جهت پیشرفت، توسعه ، عمران و آبادانی شهر کوتاهی نمی کند و به حمایت از شهردار و مجموعه شهرداری در تسهیل اجرای پروژه ها می پردازد.

در این مراسم برنامه های متنوع هنری برای خانواده های پرسنل شهرداری محمودآباد به اجرا در آمد و در بخش دیگری از این مراسم به مناسبت هفته کاروکارگر با اهدا لوح سپاس و تندیس به سه تن از کارگران نمونه شهرداری محمودآباد قدردانی بعمل آمد.

در بخش پایانی این مراسم  با اهدا لوح سپاس و تندیس از ۲۷ نفراز اعضای اول تا پنجمین دوره شورای اسلامی شهر محمودآباد تجلیل و قدردانی شد

 

اشتراک گذاری