امروز : 1 اردیبهشت 1403

با حضور فرماندار محمودآباد

کلنگ آغاز کاوش باستان شناسی قلعه قلاکتی سرخ رود به زمین زده شد.

کد خبر : 81988 11 اردیبهشت 1398
پ

طی مراسمی با حضور یحیی یوسف پور فرماندار محمودآباد و حجت السلام والمسلمین موسوی آملی امام جمعه بخش سرخ رود و فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان مازندران و بخشدار سرخ رود کلنگ آغاز کاوش باستان شناسی قلعه قلاکتی سرخ رود به زمین زده شد. ‎

با حضور فرماندار محمودآباد

کلنگ آغاز کاوش باستان شناسی قلعه قلاکتی سرخ رود به زمین زده شد.

طی مراسمی با حضور یحیی یوسف پور فرماندار محمودآباد و حجت السلام والمسلمین موسوی آملی امام جمعه بخش سرخ رود و فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان مازندران و بخشدار سرخ رود کلنگ آغاز کاوش باستان شناسی قلعه قلاکتی سرخ رود به زمین زده شد.

یحیی یوسف پور فرماندار شهرستان محمودآباد طی سخنانی در این مراسم گفت : آغاز کاوش باستان شناسی قلعه قلاکتی سرخ رود می تواند در هویت یابی و تعیین تاریخ فرهنگی شهرستان اثر گذار بوده و نشاط اجتماعی و احساس تعلق را در بین شهروندان ترویج دهد.

فرماندار محمودآباد ضمن قدردانی از اهتمام اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان در ثبت ملّی قلعه قلاکتی سرخ رود گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد ریال از دریچه باستان شناسی و استخوان شناسی و حیوان شناسی امروز عملیات آن آغاز شده و احتمال میدهیم با لایه نگاری و تعیین حریم مشخص شود قلعه ماهانه سر در همین جا باشد.

 

اشتراک گذاری