امروز : 10 فروردین 1403

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان بابل در بازدید از نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش:

وارش عظمت و بزرگی فرهنگ ایرانی را به دنیا نشان داد

کد خبر : 82086 16 اردیبهشت 1398
پ

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان بابل با حضور در مجتمع فرهنگی سینمایی وارش و در حاشیه بازدید از بخش های مختلف نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش گفت: ارائه تصویری شاداب از آداب و رسوم و فرهنگ بومی در این جشنواره تاثیر مثبتی بر اذهان میهمانان خارجی داشته و می تواند عظمت و بزرگی فرهنگ ما را به دنیا نشان دهد... ‎

 

 

 

به گزارش مهدی بادی کناری، مدیرروابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان بابل، نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش در مجتمع سینمائی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابل با شکوه خاصی برگزار شد.

قربانعلی ولی‌زاده ، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان بابل  و حسن نژاد، معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران ازنهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش بازدید کردند.

وی در بازدید از این جشنواره با اشاره به روند برگزاری نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش در استان مازندران گفت: مردم شهرستان بابل و استان مازندران روزهای بزرگی را رقم زدند؛ زیرا جشنواره فیلم وارش بعد از وقفه ای چهار ساله، نسبت به بازتاب ظرفیت ها و اهمیت فرهنگ عامه مردم در جامعه مدرن امروز همت گماشته و میزان علاقه مندی و استقبال از این جریان هنری، احیای جشنواره فیلم وارش و برگزاری مجدد آن را در پی داشته است .

وی افزود: برگزاری نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش در استان مازندران همزمان با فصل بهار اتفاق خوبی بوده و همت و انسجامی را بین مدیران دستگاه های اجرایی و حوزه فرهنگی برقرار کرده است. در واقع مدل تعریف شده برای این جشنواره، استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و اهمیت جنبه خدماتی و مشارکتی در آن است.

ولی‌زاده با اشاره به این که جشنواره فیلم وارش برای مردم فرهنگ دوست شهرستان بابل، مطالبه ای جدی است، عنوان کرد: این جشنواره حمایت مردم استان مازندران و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان را به دنبال داشته است.  علاقه و جدیت جناب آقای قربانپور، دبیر این جشنواره نیز انگیزه این حمایت ها را بیشتر کرده است.

وی برگزاری بین المللی این جشنواره را راهکاری برای گسترش دیپلماسی فرهنگی دانست و گفت: دیپلماسی فرهنگی از طریق هنر و سینما کارکرد خاصی دارد که می تواند ظرفیت های فرهنگی و اقتصادی یک منطقه را از این رهگذر نشان دهد. این امر جزو  دغدغه های جدید ما بوده است تا ظرفیت های فرهنگی و اقتصادی استان مازندران را نسبت به دیگر استان ها به همه به ویژه مهمانان خارجی معرفی کنیم. یکی از به روز ترین مباحث امروز دنیا، بنیان فرهنگی ایران و تهاجم دشمنان به این حساسیت ها است و در این راستا از ظرفیت تبلیغات استفاده می شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان بابل ادامه داد: بهره برداری از ظرفیت های غنی این حوزه و معرفی هویت اصیل و فرهنگ اسلامی و بومی ما برای مقابله با این امر اقدامی اصولی و مهم تلقی می شود. قطعا حضور مهمانان خارجی در مازندران و معرفی ظرفیت ها و باورهای ما، با اندیشه هایی که با رویکرد خدشه به فرهنگ ما  در دنیا تلاش می کند، به مقابله می پردازد.

فرماندار ویژه شهرستان بابل خاطر نشان کرد: اساسا دعوت از مهمانان خارجی با نگاه به معرفی پتانسیل های فرهنگی صورت می گیرد. ارائه تصویری شاداب از آداب و رسوم و فرهنگ بومی در جشنواره تاثیرات خوبی بر اذهان میهمانان خارجی خواهد داشت و می تواند عظمت و بزرگی فرهنگ ما را به دنیا نشان دهد.

نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش به دبیری مهدی قربانپور 9 الی 13 اردیبهشت ماه در استان مازندران برگزار شد.

 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها