En امروز : 10 فروردین 1403

برگزاری جلسه

قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده استان

کد خبر : 82269 23 اردیبهشت 1398
پ

ششمین جلسه قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده استان بمنظور ارزیابی روند بازسازی و ارایه گزارش از سوی دستگاه های متولی، به ریاست استاندار مازندران با حضور آقای مهندس رازجویان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و همچنین مهندس احمدی مدیرکل مدیریت بحران و سایر مدیران ستادی در محل ساختمان استاندای برگزار شد. ‎

ششمین جلسه قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده استان بمنظور ارزیابی روند بازسازی و ارایه گزارش از سوی دستگاه های متولی، به ریاست استاندار مازندران با حضور آقای مهندس رازجویان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و همچنین مهندس احمدی مدیرکل مدیریت بحران و سایر مدیران ستادی در محل ساختمان استاندای برگزار شد.

 احمد حسین زادگان در این جلسه با اشاره به این که دستگاه های ذی مدخل باید بیش از زمان وقوع سیل به مسایل بازسازی اهتمام داشته باشند چرا که بسیاری از مسایل؛ اکنون با توجه به زمان و شرایط حساس تر هستند، گفت: با توجه به زمان بسیار اندک باقی مانده؛ سردهنه های کشاورزی باید سریعا مرمت شود و در این خصوص همه ظرفیت ها باید بکار گرفته شود.
استاندار مازندران با بیان این که لایروبی کانال های زراعی امسال باید انجام شود و هیچ توجیهی در این مورد پذیرفتنی نیست، عنوان کرد: فرمانداران مسئول مستقیم پیگیری این مهم هستند و جهاد کشاورزی نیز بطور جدی در این خصوص همراهی و همکاری نماید.
مقام عالی دولت در استان با تاکید بر این که دیواره سازی رودخانه ها در اولویت کار دستگاه ها قرار گیرد، اظهار داشت: تعهدات دستگاه ها برای دیواره سازی کاملا احصاء و نسبت به تکمیل کار اقدام لازم صورت گیرد.
حسین زادگان با بیان این که دستگاه ها صرفا منتظر اعتبارات ملی نباشند و کارها را با همت به پیش ببرند چرا که بودجه در زمان خود تخصیص خواهد یافت، افزود: 79 میلیارد تومان اعتبارات مرتبط با بخش کشاورزی وصول شده است و لازم است با مدیریت فرمانداران و همکاری جهاد کشاورزی این اعتبارات عادلانه توزیع شود.
استاندار، با توجه به تخریب بیش از 620 منزل مسکونی در دو سیل اخیر ضمن قدردانی از اقدام سپاه در ساخت بخشی از این واحدها، ابراز داشت: باید از ظرفیت خیرین، فعالان اقتصادی، واحدهای تولیدی بزرگ و ... برای کمک به کسانی که فاقد تمکن مالی هستند بهره گیری شود.
حسین زادگان تاکید کرد: بیمه زمین های زراعی و باغات و منازل به طور جدی دنبال شود.
نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به این که آسیب روانی ایام سیل ماندگار است و بسیاری از فعالیت های اقتصادی در این مقطع تحت تاثیر وقوع بحران قرار می گیرد، گفت: باید دست در دست هم بیش از زمان وقوع و حین بحران در دوره بازسازی تلاش و اهتمام کنیم.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری